آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 12 فروردین ماه 1394 = 01-04 2015

فرانسه مذاکرات اتمی را ترک کرد/واکنش کاخ سفید

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لوزان، لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه بامداد چهارشنبه با نارضایتی محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای را ترک کرد و گفت زمانی به این مذاکرات بازخواهد گشت که مفید باشد.

وی سه شنبه شب گفته بود اگر پیشرفتی در مذاکرات بدست نیاید، بامداد چهارشنبه گفتگوها را ترک خواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید واشنگتن نیز هشدار داد که آمریکا زیر بار یک توافق بد نخواهد رفت و توافق نکردن بهتر از توافق بد است.

از سوی دیگر یک منبع اروپایی گفته رژیم ایران باید نظارت بین المللی بر برنامه های هسته ای خود را که کلید موفقیت مذاکرات است، بپذیرد.

همزمان اعلام شد اوباما برای بررسی آخرین تحولات مربوط به مذاکرات هسته ای با شورای امنیت ملی کاخ سفید رایزنی می کند.


گزینه نظامی روی میز است

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی کاخ سفید امروز گفت: در صورتی که آمریکا نتواند به توافقی سیاسی با رژیم ایران دست یابد، برای خروج از مذاکرات منتظر پایان ژوئن نخواهد ماند.

وی گفت: اگر رژیم ایران تمایلی برای عمل به تعهدات از خود نشان ندهد، ما ناچار خواهیم بود از میز مذاکره کنار برویم و ببینیم چه گزینه های دیگری در دسترس ما است.

سخنگوی کاخ سفید افزود: مطمئنا این امکان وجود دارد که این اتفاق روی دهد. در این صورت همه گزینه ها روی میز خواهد بود. گزینه نظامی از قبل نیز روی میز بوده است و همچنان روی میز است.

پیش تر وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه ای گفته بود: در صورتی‌که نتوان به توافقی بر سر محدود کردن برنامه اتمی رژیم ایران دست یافت، استفاده از زور یک گزینه خواهد بود.

اشتون کارتر که با تلویزیون ان.بی.سی گفتگو می کرد، افزود: در صورتی‌که کشورهای درگیر در مذاکرات هسته ای نتوانند به توافق برسند، مطمئنا گزینه نظامی روی میز باقی خواهد ماند.

روزنامه واشنگتن پست در این باره نوشت: مقامات دولت آمریکا همواره اعلام کرده اند که توافق نکردن، بهتر از توافقی بد است، ولی سئوال این است که اگر رژیم ایران تنها به دنبال توافقی بد باشد، گزینه دیگر چیست؟



اخبار مرتبط:
  • مذاکرات؛ سی ان ان: کار اوباما سخت خواهد شد
  • عکس؛ آقای اوباما هنگام شنیدن خبرهای بد مذاکرات


  • سام April 1, 2015 12:20 PM

    بنظر میرسد که این مذاکرات مسخره همانطور که در این دوره همه ما واکثردوستان به بیفایده بودن آن اشاره داشته پایان یافته بنابراین سران کشورهای ۵+۱ باید این شکست را آویزه گوش خود نمایند که این گونه شرمنده و روسیاه دربرابردیدگان مردم جهان قرارنگیرند چاره کارهمانست که ما و دوستان دیگربارها و بارها در همین سایت نوشته ایم مذاکرات هسته ای با حکومت تروریستی و اشغالگر تهران کاملا غیرقانونی و بی مورد میباشد زیرا مردم ایران این حکومت را دستنشانده، جنایتکار و یاغی دانسته اگرقرار باشد که کشورهای غربی بخواهند با این حکومت وحشی (جمهوری اسلامی) دراین میان مذاکره ای انجام داده باشندکه در نهایت روسفید و پیروز در برابر مردم خود،ایران وجهان باشند آنها ناگزیرهستنند که مذاکرات جدی برسرموضوع بسیارمهم نقض آشکارحقوق بشر توسط ملاهای اهریمنی را مطرح نمایند پاینده ایران

    گزارش یا اعتراض به این نظر


    رامتین April 1, 2015 02:13 PM

    قدم اول بحث اتمی ، قدم بعدی حقوق بشر و حمایت نکردن از تروریسم این بندهای توافق نامه ژنو۲ بوده! ! ممدجواد هم در ژنو ۲ زیرشو امضا کرده برای همین نمی خوان به توافق برسن چون بندهای دیگه وسط میاد

    گزارش یا اعتراض به این نظر


    Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
    به اشتراک بگذارید: