آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 12 فروردین ماه 1394 = 01-04 2015

عکس؛ آقای اوباما هنگام شنیدن خبرهای بد مذاکرات

به گزارش رویترز، جان کری وزیر امور خارجه و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا بامداد چهارشنبه از طریق ویدئو کنفرانس با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و اعضای شورای امنیت ملی در کاخ سفید ارتباط برقرار کردند و نتیجه مذاکرات هسته ای در لوزان سوئیس را به آنها اطلاع دادند.

عکس زیر کاملا گویا است: چهره گرفته حاضران نشان می دهد که مذاکرات فشرده روزهای اخیر در لوزان نتایج خوبی نداشته است. خبرنگار "پرس تی وی" وابسته به تلویزیون جمهوری اسلامی دقایقی پیش از لوزان خبر داد: ما شنیده ایم که وزرای امور خارجه 5+1 صبح چهارشنبه گفتگوها را ترک خواهند کرد. این گمانه زنی وجود دارد که بیانیه مشترک پایانی مذاکرات لوزان را جواد ظریف وزیر خارجه و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرائت خواهند کرد.

خبرنگار فرانس24 نیز گفت: اظهارات مقامات در مورد مذاکرات هسته ای متناقض است. وزیران خارجه روسیه و رژیم ایران می گویند توافقی در مورد مسائل کلیدی صورت گرفته است. اما اروپایی ها تا این اندازه خوش بین نبودند و اعلام کردند تاکنون توافقی کلی در مورد برخی مسائل کلیدی حاصل نشده و هنوز کارهای بسیاری باقیمانده است. در حالیکه قرار است مذاکرات از صبح چهارشنبه از سر گرفته شود، تعبیرهای گوناگونی از سخنان مسئولان صورت می گیرد. اوضاع اینجا پیچیده و گیج کننده است.

خبرنگار تلویزیون الجزیره نیز گفته: پس از پایان مذاکرات بامداد چهارشنبه وقتی ما به برخی از آنها نگاه می کنیم، ناراحتی شدیدی در چهره فیلیپ هاموند و جان کری وزیر خارجه انگلیس و آمریکا مشاهده می شود و برخی از منابع نزدیک به این دو سخنان خشمگینانه ای بیان می کنند.

فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس لحظاتی پیش در شناسه خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: گفتگوی سختی با جواد ظریف، وزیر خارجه رژیم ایران درباره مسائلی که هنوز حل نشده‌اند، داشته است.

****************************************************


اخبار مرتبط:
  • مذاکرات؛ سی ان ان: کار اوباما سخت خواهد شد
  • فرانسه مذاکرات اتمی را ترک کرد/واکنش کاخ سفید


  • ارش April 1, 2015 04:02 PM

    این طور که از اخبار پیداست(خصوصا بیانه وزارت خارجه چین) فاتحه مذاکرات اتمی خوانده شده است ولی رسما اعلام نمی کنند و اخباری که از این به بعد راجع به مذاکرات اتمی می گویند فقط برای سرگرم کردن افکار عمومی است

    گزارش یا اعتراض به این نظر


    masoud April 1, 2015 06:37 PM

    فقط یک سفره حضرت ابولفضل در کاخ سفید میتونه این بزم را نجات بده البته روضه خوان را از خیابان پاستور ببرن آقا روباهه را میگم خوب بلده (روحانی) اجرش را هم خانم اوباما و خوده حاج حسین میبرن لفت و لیسش واسه تریتا پارسی و بقیه پاچه خواران ،ولی اینبار دیگه دو پرس چلو کباب نخورن بلکه دو کاسه آش رشته بخورن صواب داره اگه درست نمیگم یکی بگه ؟

    گزارش یا اعتراض به این نظر


    Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
    به اشتراک بگذارید: