آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 12 فروردین ماه 1394 = 01-04 2015

مذاکرات؛ سی ان ان: کار اوباما سخت خواهد شد

گزارشهای رسیده از لوزان سوئیس طی ساعات گذشته نشان می دهد که برخلاف گفته های وزیر خارجه روسیه و رژیم ایران، هیچ توافقی در مذاکرات هسته ای صورت نگرفته است. کشورهای غربی حاضر به لغو یکباره تحریمها نیستند و رژیم ایران می گوید: بدون لغو تحریم‌ها توافقی در کار نخواهد بود.

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه امروز پس از ترک لوزان گفت: با وجود پیشرفت در بندهای فنی توافقنامه، مذاکرات هسته ای در زمینه های سیاسی و حقوقی با مشکل روبرو است.

از سوی دیگر مذاکره کننده ارشد رژیم ایران گفته: مشکلات اساسی همچنان در مذاکرات باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، عباس عراقچی روز چهارشنبه اعلام کرد: مشکلات در مذاکرات هسته ای با قدرت های جهانی باقی است و بدون یک چارچوب برای لغو همه تحریمها نمی تواند توافقی وجود داشته باشد.

عراقچی گفت: تحریم ها یکی از مسائل اصلی است و موضوع غنی سازی یک مسئله مهم دیگر است که ما بر آن تاکید داریم. مطمئنا تحقیقات و توسعه ما بر روی سانتریفوژهای پیشرفته باید ادامه یابد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: اکنون این سوال مطرح است که چارچوب درحال مذاکره تا چه حد جامع خواهد بود. اگر این چارچوب فاقد تعهدات محکم رژیم ایران نباشد، اوباما در تلاش برای جلوگیری از اقدام جمهوریخواهان برای اعمال تحریم های جدید علیه رژیم تهران با مشکل روبرو خواهد بود.


کار اوباما سخت خواهد شد

شبکه سی ان ان در آخرین گزارش خود از لوزان اعلام کرد: اگر در جریان مذاکرات کنونی در سوئیس توافقی بدست نیاید، کار اوباما سخت خواهد شد.

خبرنگار این شبکه در گزارشی زنده از لوزان گفت: وزرای امورخارجه روسیه و فرانسه و چین از محل مذاکرات هسته ای رفته اند و حالا کار به وزیر خارجه آمریکا و وزرای خارجه آلمان و انگلیس واگذار شده است که در اینجا حضور دارند. کاملا روشن است که مسائل کلیدی متعددی حل نشده باقی مانده است. حتی اگر بیانیه ای منتشر شود، به نظر نمی رسد امروز این مسائل کلیدی حل و فصل شود.

وی افزود: احتمالا بیانیه ای کلی درباره توافق های قبلی منتشر خواهد شد. اما این کار سبب می شود روند مذاکرات برای رسیدن به توافق نهایی در ماه ژوئن بسیار دشوارتر شود. کار باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز برای ایستادن در مقابل کنگره دشوارتر می شود که گفته اند اگر دستاوردی ملموس به دست نیاید، تحریمهای جدیدی علیه رژیم ایران اعمال خواهند کرد.


مذاکرات شکست خورده است؛ اعلام نمی کنند

شبکه المیادین نزدیک به جمهوری اسلامی دقایقی پیش از لوزان گزارش داد: تلاش مذاکره کننده گان در لوزان سوئیس برای جلوگیری از اعلام شکست این مذاکرات ادامه دارد.

این منبع افزود: غرب در چند ساعت آخر همه تلاش خود را به کار گرفت تا رژیم ایران را به باقی ماندن برخی تحریمهای بین المللی راضی کند. اما طرف ایرانی همه پیشنهادها در این باره را رد کرد.

گزارشگر افزود: کشورهای غربی نمی خواهند برگ برنده تحریمهای بین المللی را از دست بدهند. اما رژیم ایران هیچ توافقنامه ای را که شامل لغو کامل تحریمها نباشد نخواهد پذیرفت. به ویژه تحریمهایی که در چارچوب فصل هفتم منشور سازمان ملل ملل متحد اعمال شده است.

شبکه العربیه نیز گزارش داد: منابع نزدیک به مذاکرات تاکید کردند دیپلماتها تلاش می کنند از بکار بردن عبارت تمدید مذاکرات در بیانیه پایانی مذاکرات لوزان برای مرحله آینده خودداری کنند.

این منبع افزود: پس از یک و نیم سال ماراتون دیپلماتیک، به نظر می رسد فقط چند ساعت با اعلام بیانیه ای در مورد مذاکرات لوزان فاصله داریم. این بیانیه بدون امضا در واقع به معنای اعلام شکست مذاکرات با زبان دیپلماتیک برای ادامه مذاکرات است.






اخبار مرتبط:
  • اوباما پرونده اتمی را به جانشین خود خواهد سپرد؟
  • گزینه نظامی روی میز؛ واکنش وزیر دفاع رژیم ایران
  • سخنگوی کاخ سفید: مذاکرات بی ‌پایان نخواهد بود


  • البرز April 1, 2015 01:13 PM

    ملت ايران يادش نرفته كه انترى نجاد رئيس جمهوره خونخوار خامنه اى كثيف ميگفت تحريمهاى سازمان ملل يك كاغذ پارهى نيست و حالا تيم نماينده رژيم كثيف اسلامى در لوزان سويس زور ميزند كه اين تحريمها برداشته شود تا اخوندهاى مفتخور و متجاوز با ارازل و اوباششان بيشتر بتوانند بدزدند

    گزارش یا اعتراض به این نظر


    رامتین April 1, 2015 02:06 PM

    از اولش هم شکست خورده بود منتها عوامل رژیم خواستن یه چند روزی رو به سفر و گشت و گذار برن که به حول قوه قلمی مهیا شد دست جواد و هم دستاش درد نکنه که برای ملت مصیبت درست کردن! ! فردا میاد ایران جشن پیروزی راه میندازه

    گزارش یا اعتراض به این نظر


    نیما April 1, 2015 06:16 PM

    شکست کامل تیم جمهوری اسلامی در لوزان
    خبر ها حاکی از اینست که شب گذشته کری به ظریف گفت به خامنه ای بگوید اگر شرایط دیکته شده را قبول نکنید نتیجه مذاکرات صفر خواهد بود صبح امروز یکی یکی , جمهوری اسلامی دارد شرایط را قبول میکند اول قبول کردند که تحریم هم زمان بندی برداشته شوند نه یکجا, الان هم قبول کردن تحقیقات را در مورد تکنولوژی اتمی و سنترفیوژها کاملا متوقف کنند


    گزارش یا اعتراض به این نظر


    mitra farahani April 1, 2015 07:10 PM

    پروئی وقاحت ملاهای ایران مثل این میماند که طرف را تو ده راه نمی دادند وی سراغ خانه کد خدارا میگرفت

    گزارش یا اعتراض به این نظر


    Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
    به اشتراک بگذارید: