آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 16 فروردین ماه 1394 = 05-04 2015

بیانیه لوزان؛ دلار پائین نیامد؛ قیمت صعودی شد

نازنین کامدار/روزآنلاین: در حالی که پس از اعلام نتایج مذاکرات لوزان، برخی رسانه های خبری نزدیک به دولت از افت ۲۰۰ تومانی قیمت دلار در روز تعطیل خبر داده بودند، قیمت ارز روز گذشته در حد آخرین روز کاری سال ۹۳ باقی ماند، هرچند برای کمتر از چند ساعت، قیمت ۳۱۰۰ تومان را تجربه کرد.

قیمت دلار در بازار معاملات روز شنبه در حالی همان ۳۲۵۰ تومان باقی ماند که سایت انتخاب در روز جمعه در خبری چنین ادعا کرد: "برخی فعالان بازار ارز می گویند پیش از انتشار بیانیه مشترک هسته ای ایران و ۱+۵ ، گمانه زنی ها در باره احتمال افت نرخ ارز در بازار مطرح بوده است. نرخ دلار که پیش از این تا ۳۳۰۰ تومان فروخته می شد امروز به ۳۱۰۰ تومان رسیده است. برخی از آنها این کاهش نرخ را ادامه دار و احتمال تداوم این روند را تا رسیدن به قیمت پایین تر از ۳۰۰۰ تومان محتمل می دانند. عده ای این کاهش را مقطعی و تابعی از بار روانی ناشی از انتشار بیانیه تفسیر می کردند و احتمال بازگشت قیمت ها را دور از ذهن نمی دانستند.


پیش بینی قیمت دلار بعد از رفع تحریم

روزنامه جمهوری اسلامی: جهش شدید قیمت ارزهای مختلف در چند سال اخیر اگرچه تا حدودی معلول تحریم‌های بانکی و نفتی بود ولی ریشه این جهش را باید در اصرار بر اجرای سیاست نادرست تثبیت نرخ ارز طی دو دهه گذشته جستجو کرد چنانکه با وجود ادامه تحریم‌ها، دیدیم که نرخ دلار در محدوده سه هزار تومان باقی ماند چرا که این قیمت در واقع ارزش نسبی واقعی دلار نسبت به ریال بود. به همین خاطر نیز نباید انتظار داشت پس از لغو تحریم‌ها هم دلار به حد هزار تومان باز گردد.

در چنین شرایطی است که انتشار عکس‌های مردم درحالی که دلار و اسکناس 500 تومانی را کنار هم قرار داده بودند، نگران کننده است و به نظر می‌رسد دولت، رسانه‌ها و نخبگان جامعه باید اقدامات جدی و سریعی در زمینه مدیریت انتظارات جامعه از رفع تحریم‌ها انجام دهند.


قیمت سکه و دلار امروز صعودی شد

در بازار امروز - یکشنبه - سکه تمام عیار با افزایش 21 هزار تومانی به 962 هزار تومان رسید. همچنین هر دلار آمریکا با افزایش 50 تومانی 3300 تومان فروخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، هر گرم طلای 18 عیار 98 هزار و 365 تومان فروخته می‌شود. نیم سکه نیز 518 هزار تومان و ربع سکه 278 هزار تومان عرضه می‌شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر در این باره گفت: براساس تاثیرات روانی ناشی از دستیابی به تفاهم، قیمت طلا در روز گذشته - 15 فروردین - کاهش یافت و توجه به شوکی که به بازار طلا وارد شد، شاهد افت شدید قیمت بودیم که این کاهش در ساعات پایانی دیروز جبران شد و بازار به روال عادی بازگشت.

به گفته کشتی آرای در حال حاضر بازار روال عادی دارد و قیمت سکه تمام به حدود 961 هزار تومان افزایش یافته است.

نوع طلا قیمت طلا تفاوت قیمت نسبت به روز گذشته
هرگرم‌ طلای 18 عیار 98 هزار و 365 تومان 21 هزار تومان افزایش
هر مثقال طلا 426 هزار و 500 تومان 9500 تومان افزایش
اونس جهانی 1203 دلار بدون تغییر

نوع سکه

سکه‌ تمام‌ طرح‌ جدید 962 هزار تومان
سکه‌ تمام‌ طرح‌ قدیم 961 هزار تومان
نیم سکه 518 هزار تومان
ربع سکه 278 هزار تومان
یک گرمی 180 هزار و 500 تومان

نوع ارز

دلار آمریکا 3300 تومان
یورو 3600 تومان


گزارش پول نیوز

قیمت سکه، طلا و ارز در بازار (جدول)
قیمت سکه و طلا

سکه طرح قدیم ۹۶۳,۰۰۰
سکه تمام - امامی ۹۶۵,۰۰۰
نیم سکه ۵۱۸,۰۰۰
ربع سکه ۲۷۸,۰۰۰
سکه گرمی ۱۸۰,۰۰۰

یک گرم طلای 18 عیار ۹۸,۴۸۰
یک گرم طلای 19 عیار ۱۰۳,۹۴۰
یک گرم طلای 20 عیار ۱۰۹,۴۲۰
یک گرم طلای 22 عیار ۱۲۰,۳۷۰
یک گرم طلای 24 عیار ۱۳۱,۳۱۰
هر مثقال طلا آبشده (مظنه) ۴۲۶,۶۰۰

قیمت ارز

دلار ۳,۲۹۴
یورو ۳,۶۱۷
پوند ۴,۹۱۱
درهم ۸۹۸
دلار کانادا ۲,۶۹۳
دلار استرالیا ۲,۵۵۱
ریال سعودی ۸۷۰
لير ترکيه ۱,۲۹۵
کرون سوئد ۳۸۵
رینگیت مالزی ۹۶۰
بات تایلند ۱۰۹
یوان چین ۵۵۰




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: