آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 19 فروردین ماه 1394 = 08-04 2015

درخواست تازه نتانیاهو در مورد توافق هسته ای

خبرگزاری فرانسه از اورشلیم گزارش داد: نخست وزیر اسرائیل در ادامه انتقادات شدید خود از چارچوب توافق هسته ای لوزان، خواستار گنجاندن توان موشکی رژیم ايران در این توافق شد و گفت: در توافق بدست آمده به این موضوع اشاره نشده است.

بنیامین نتانیاهو سه شنبه شب در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: چرا در چارچوب توافق اخیر به برنامه موشکهای دوربرد رژیم ایران که تنها هدف آن حمل کلاهک هسته ای است، پرداخته نشده است؟

وی همچنین پرسید: چه چیزی رژیم ایران را در آینده از صرف بیش از صد میلیارد دلاری که در نتیجه این توافق بدست خواهد آورد، برای تامین مالی گروههای تروریستی در منطقه منع خواهد کرد؟

خبرگزاری فرانسه نوشت: این تازه ترین بخش از تقابل نخست وزیر اسرائیل و کاخ سفید درباره چارچوب توافق هسته ای با رژیم ایران است.

نتانیاهو پیش تر گفته بود: هیچ توافقی تا زمانی که رژیم ایران حق موجودیت اسرائیل را به رسمیت نشناسد، نباید منعقد شود.

اما اوباما در یک مصاحبه رادیويی این درخواست را رد کرد و گفت: اینکه ما توافق هسته ای را به موضوع به رسمیت شناخته شدن اسرائیل منوط کنیم، مثل اینست که ما توافق را امضا نخواهیم کرد مگر اینکه ماهیت حکومت ایران کاملا تغییر کند که به نظر من این اساسا اشتباه است.

همزمان، رئیس سابق سازمان اطلاعاتی اسرائیل با انتقاد شدید از نتانیاهو گفت: بیانیه های گوش خراش دولت در باره توافقِ در حال حصول با رژیم ایران می ‌تواند به ضرر منافع اسرائیل تمام شود.

افرائیم هالوی که با تلویزیون اسرائیل مصاحبه می کرد، گفت: فکر می ‌کنم ما خود را در یک وضعیت هذیان گویی و جنون ملی قرار داده ایم. اینکه هر روز تکرار شود ما در خطر نابودی قرار داریم، برای توانایی ما مناسب نیست.



Sheri April 7, 2015 10:13 AM

رئیس جمهور آمریکا گفته: درخواست از رژیم ایران برای به رسمیت شناختن اسراییل فراتر از حیطه توافق هسته ای و یک اشتباه است باشه
حداقل نمى شد به اخوندها تفهيم كنيد طى پروسه مذاكرات إعدامهاى خيابانى را
به خاطر وجهه كشور شما متوقف كند عالى جناب حتما خبر داريد چه تعداد ايرانى همزمان با مذاكرات شما با اخوندها هم زمان با قدم زدن وزير خارجه شما كِرى با نماينده اخوندها با اتهامات غير واقعى و در دادگاههاى ضد انسانى محكوم و إعدام گشتند
أيا أين درخواست نيز غير واقع بنيانه مى بود اگر شما
اخه مماشات تا كجا

گزارش یا اعتراض به این نظر


رامتین April 7, 2015 10:24 AM

این یک معامله ای که حسین اوباما با رژیم کرده (سر مسائل با سوریه هم همین معامله را با رژیم کرد) زمان خاتمی هم اون کلینتون با رژیم کرد و بعدش رژیم دست به کارای پنهانی زد بعد از اوباما این رژیم باز دست به کار میشه این بیانیه فقط و فقط امتیازی بود که اوباما بهش نیاز داشت برای مصارف داخلی آمریکا چون دموکراتها خیلی شکست بدی تو انتخابات کنگره خورده بودن این باعث شد به رژیم برای چند سال مشروعیت بده (کره شمالی هم همین شگردو انجام داد و به سلاح هسته ای رسید)

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: