آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 21 فروردین ماه 1394 = 10-04 2015

توافق لوزان؛ واکنش غرب به سخنان رهبر

اوباما: سه ماه آينده برای رسيدن به توافق با رژیم ايران بسيارمهم است

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: مقامات ارشد رژیم ایران روز پنج‌شنبه تفاهم بر سر برنامه هسته‌ای شان را زیر سوال بردند و هشدار دادند خواستار کاهش فوری تحریم‌ها هستند. این مساله انتقاد شدید آمریکا را در پی داشت که هشدار داد کاهش تحریم‌ها فرایندی تدریجی خواهد بود.

پس از آنکه خامنه‌ای روز پنجشنبه آب سردی بر خوشبینی درباره دستیابی به توافق نهایی در کمتر از سه ماه ‌آینده ریخت، جفری راتکه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: تحریم ها به طور تدریجی و به این شرط لغو خواهد شد که رژیم ایران در چارچوب توافق‌ نهایی که قرار است تا سی‌ام ژوئن به امضا برسد، به تعهدات خود عمل کند.

وی گفت: تحریم‌ها در حالتی مرحله ‌به ‌مرحله تعلیق خواهند شد آنهم مبتنی بر راستی‌آزمایی اینکه رژیم ایران به تعهدات خاص خود به موجب یک برنامه فراگیر نهایی‌شده اقدام مشترک عمل کرده است.

وزارت خارجه انگلیس نیز از این موضع حمایت کرد. سخنگوی وزارت خارجه این کشور در لندن گفت: تحریم‌ها تا زمانی که بر سر توافق فراگیر موافقت شود و اجرای تعهدات هسته‌ای رژیم ایران توسط آژانس راستی‌آزمایی شود، برجا خواهد ماند.

وزیر خارجه فرانسه نیز در واکنش به اظهارات امروز روحانی و خامنه ای اعلام کرد: موضع رژیم ايران نشان می‌دهد دستيابی به توافق نهايی دشوار است.


اوباما: سه ماه آينده بسيارمهم است

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه گفت: مدت زمان دو تا سه ماه آینده برای رسیدن به توافق با رژیم ایران بسیار مهم است.

به گزارش آسوشیتدپرس، اوباما در جریان سفرش به جامائیکا گفت: من از ابتدا گفته ام که این کار تا مادامی که نهایی نشود و به سرانجام قطعی نرسد، نمی توان گفت به پایان رسیده است لذا دو تا سه ماه آینده مذاکرات کاملا برای تضمین این موضوع که به توافقی که اعتماد را به ما و جهانیان بدهد؛ برسیم و اینکه رژیم ایران به دنبال سلاح اتمی نیست، بسیار مهم و ضروری است.





جان گندنی نه چندان بلند April 10, 2015 02:26 PM

این شخص و حکومتش مثل گوسفند نیمه سر برده که مردنش کمی وقت میبرد و درحال دست وپا زدن و خلاص شدن چون همگام با به اصطلاح مذاکرات و فشاراز خارج وچند برابرش در داخل ونیز مواجه و منجر به چند جنبه گوی به اصطلاح رهبرشان شده چون خلافش گوید مقابله با خارج و داخل مهال موافقش گوید نیز له کردن خود وحامیان خون خوارواطراف وپارکابی هایش میشود پس این دورویی و روباه صفتی در فکر کوته بین و بی مغزش بهترین جواب شده در حالی که برای مردم ایران وخارج جز پوزخندی در شعنش وسر درگمی اش نیست وهمانند گپگی سر دربرف شده چنان گسستگی برایش پهن شده که فراری در دایره ای برایش شده است و به آخرخط رسیده است! ! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: