آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 26 فروردین ماه 1394 = 15-04 2015

آیا رسوایی نیکسون در انتظار هیلاری است؟

هیلاری کلینتون، به‌طور رسمی، روز یکشنبه حضور خود را برای انتخابات سال آینده آمریکا اعلام کرد. او می‌خواهد خاطره تلخ 6 سال پیش را از ذهن بزداید اما گویی «دژاوو» در حال رخ دادن است.

به گزارش دنیای اقتصاد، روزنامه نیویورک ‌پست می‌نویسد که رسوایی ایمیل‌ها برای هیلاری کلینتون می‌تواند به حذف او دامن بزند. برخی دموکرات‌ها هر چند اظهارنظر صریحی نمی‌کنند و در مورد گاف امنیتی هیلاری کلینتون، محافظه‌کارانه اظهارنظر می‌کنند اما به‌نظر می‌رسد که این موضوع دست از سر او بر نخواهد داشت و در لحظات آخر ممکن است وی را مجبور کند که به خانه‌اش بازگردد.

یکی از دموکرات‌ها در گفت‌وگو با نیویورک‌ پست که نخواست نامش فاش شود می‌گوید: استفاده از ایمیل شخصی برای کارهای وزارتخانه اشتباهی بزرگ بوده است. این موضوع می‌تواند موقعیت سخت‌تری را برای هیلاری کلینتون پیش آورد. احتمال دارد داستان ریچارد نیکسون برای هیلاری کلینتون اتفاق بیفتد.

این دموکرات ادامه می‌دهد: این همان موقعیتی است که برای نیکسون با نوارهایش اتفاق افتاد. نیکسون حدود 3 هزار و 700 ساعت از مکالمات خود را با افراد دیگر که به‌صورت تلفنی و حضوری داشته، در نوار ضبط می‌کرده است اما همین نوارها موجب شدند که وی با رسوایی بزرگی روبه‌رو شود.

همین زمزمه‌ها هم‌اینک به شکل دیگری در حال شنیده شدن است. این‌بار قربانی یک نامزد انتخاباتی است و شاید حتی این موضوع هیلاری کلینتون را به رقابت نهایی با جمهوری‌خواهان نرساند.

هیلاری دردسرهای تمام نشدنی هم دارد. موضوع ایمیل‌های وی تنها به استفاده وی از یک کاربر شخصی محدود نمی‌شود. او متهم است بخشی از ایمیل‌هایش را که مربوط به کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی است، پاک کرده است.

در این میان جمهوری‌خواهان تاکنون حملات بی‌سابقه‌ای را علیه هیلاری کلینتون روا داشته‌اند. آنها بانوی اول پیشین ایالات‌متحده را متهم می‌کنند که امنیت آمریکا را با این کار به خطر انداخته است.

دموکرات‌ها اعتقاد داشتند که آتش جمهوری‌خواهان پس از چندی فروکش خواهد کرد اما با اعلام رسمی نامزدی وی، این آتش دوباره شعله‌ور شده است. این شعله‌ها می‌تواند حیات سیاسی هیلاری کلینتون را بسوزاند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: