آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 26 فروردین ماه 1394 = 15-04 2015

توافق هسته ای؛ تحلیل لس آنجلس تايمز از رای سناتورها

روزنامه لس آنجلس تایمز نوشت: کمیته روابط خارجی سنا به طرح نظارت کنگره بر توافق هسته ای با رژیم ایران قاطعانه رای مثبت داد. بدین ترتیب تلاش های دولت اوباما برای نهایی کردن توافق الزام آور با تهران با مشکل تازه ای مواجه می شود.

این روزنامه نوشت: این طرح پس از آن که سناتور باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنا و سناتور بن کاردین، عضو ارشد دموکرات در این کمیته بخش هایی از این طرح که کاخ سفید بیشترین مخالفت را با آن داشت متعادل کرد، با نوزده رای موافق و بدون رای مخالف به تصویب رسید.

اوباما از تهدید خود برای وتوی این طرح عقب نشینی کرد زیرا روشن شد که این طرح از حمایت قاطع دموکرات ها و جمهوری خواهان برخوردار است.

انتظار می رود این طرح به آسانی در مجلس سنا به تصویب برسد مگر آن که اصلاحات جدید، حمایت هر دو حزب از این طرح را تضعیف کند.

بر اساس این طرح، کنگره 52 روز فرصت دارد توافق هسته ای با رژیم ایران را بررسی کند و در این مدت دولت آمریکا نمی تواند تحریم ها را لغو کند.

ایلان گلدنبرگ، مقام سابق وزارت امور خارجه آمریکا و پنتاگون گفت: این طرح ضربه مرگباری برای مذاکرات نیست، اما مانعی در مذاکرات بسیار پیچیده هسته ای است.




کوروش April 16, 2015 07:55 AM

پس بااين تفسير ديگه گاو عضما جون زاىيده ! قبلا ها رهبرو آقايان ذوب در ولايتش خيلي شلنگ تخته مينداختند و بخيال خودشون الدرم بلدرم ميکردند! مثلا روزي ميگفتند که اگر اونها سر عقل نيايند و با ما بر سره مذاکره هسته اي کنار نيايند ما آنها را تحريم ميکنيم و آنها هستند که ضرر خواهند کرد! و از اين نوع چرندييات! حال با تصويب اين طرح سناتورهاي آمريکايي آينده نشان خواهد داد که چه کسي (ميخواهد)و يا ميتواند چه کسي را تحريم کند?? خب عضماي نادان ولجباز که از رو نخواهد رفت و روش سنگه پاس ( و آنهم از نوع قزويني ) خب بايد منتظر بود و ديد بعد از اين دور مذاکرات ديگر آن دستمال هاي قديمي سابقشان کفاف دستمال کشي وليس زدن بقيه کارها را در آينده خواهد کرد يا نه?? و يا اينکه عضما و دارو دستش مجبورند جهت اطمينان سفارش دستمال هاي ابريشمي جديداز چين را بدهند تا برايشان تهيه نمايند! چون حضرات حدود سيزده سال نشستند و موقعيت ها هدر دادند! و اينهمه پنهانکاري و اينقدر اين دست وآن دست کردند! و و ميليارد ها دلار از پول بيت المال را هزينه بيهوده وباطل صرف اين معزل هسته اي نمودند! که آخرش هم هيچکس نفهميد که اينهمه شعبده بازي و پنهانکاري و سياه نمايي براي چه چيزي خوب بوده است ?? و عاقبت هم رسيدند بجايي که بايد ميرسيدند يعني بنوعي ته خط ! ! و خيلي ها از اين معضل هسته اي دولا سه لا سود و منفعت بردند و فربه شدند بجز مردم بي اطلاع ومظلوم ايران که همه چيز برآنها در ابهام ماند و فقير تر هم شدند! و حتي کسي جرات سوال کردن آنرا از ج ا هم نکرد! که چرا اينهمه خرج و اصلا براي چه منظوري ??! چون بقول ج ا فقط (هسته اي حق مسلم ماست)! آري از اين ماجرا و معامله حتي روسيه دشمن ديرينه ايران که چه پول هايي در بزنگاه هاي مختلف به جيب نزد! که آن بماند!و هر بار هم آنطوري که دلش خواست ج ا را در مسايل بين المللي به بازي گرفت ! و هر بار از کارت ج ا به نفع خود در مقابل غرب سواستفاده کرد! ( مثال ها بي شمارند - درياي خزر - موشک هاي اس 300 - قرار داد نيروگاه هاي هسته جديد - ووو غيره) و سران احمق و نادان ج ا بخاطر انزواي جهاني و تحريم ها باز هم دو باره با زيان وضرر فراوان سراغ روسيه دويدند و آويزان پوتين شدند! آري تمام اين ضرر هاو رشوه دادن ها به اکثر کشور ها مثل روسيه و غيره و همينطور اين اقتصاد بيمار حاصل از عمل کرد غلط دولت احمقي نژاد و همينطور قبلي ها و بالاخص تحريم ها که بالاجبار همه وهمه از طرف رهبر نالايق و بي خرد و لجباز و دست نشاندگان او در حکومت ج ا در اين ساليان متوالي بر مردم ستم ديده ايران تحميل گرديد! ! که نتيجه آن را هم تا بامروز همگي شاهد هستيم: از قبيل اقتصاد ورشکسته - فقر جامعه - بيکاري- تورم- گراني - کمبود-وووو ده ها معزل ديگر که در جامعه ايجاد گرديده است ! که ج ا نه تنها تا بامروز نتوانسته است براي هيچ کدام از اين معزلات چاره جويي نمايد! بلکه اوضاع روز بروز هم آشفته تر ميگردد! ولي با تمام اين تفاسير هنوز هم اين آخوند حيله گرو مکارو ظالم (رهبر) بخاطر بقاي خود و حکومت ج ا بدنبال فرياد زدن ها که(هسته اي حق مسلم ماست) ميباشد! که صد البته در خفا بااهداف و منظور ديگري بهمراه است! ! که خوشبختانه بقول آخوند ها(آمريکاي جهان خوار) اينبار تحت نظر و حمايت سناتور هاي جمهوريخواه و دمکرات خود براي مقابله با اهداف پليد ج ا شمشير رااز رو بسته است ! کوروش

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: