آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 26 فروردین ماه 1394 = 15-04 2015

صندوق توسعه نیز در شرف خالی شدن است

دیگربان: احمد توکلی٬ نماینده مجلس گفته صندوق ذخیره ارزی خالی شده٬ صندوق توسعه نیز رو به خالی شدن است و با لغو همه تحریم‌ها نیز «معجزه‌ای» رخ نداده و مشکلات اقتصادی ایران حل نخواهد شد.

آقای توکلی گفته صندوق ذخیره ارزی در دوره واگذاری قدرت به دولت یازدهم خالی شد و امروز‌‌ همان اتفاق برای صندوق توسعه در شرف وقوع است.

این نماینده مجلس افزوده دولت حسن روحانی به طور مکرر از صندوق توسعه پول برداشته که بخشی از این برداشت‌ها با همراهی مجلس بوده است.

احمد توکلی به طور تلویحی علت خالی شدن این دو صندوق را تاثیر تحریم‌های بین‌المللی اعلام کرده٬ اما در عین حال افزوده که تحریم‌ها «فلج کننده» نبوده است.

به گفته این نماینده محافظه‌کار در صورت لغو همه‌جانبه تحریم‌ها نیز مشکلات اقتصادی ایران با وجود «فساد سیستماتیک» حل نخواهد شد.

به گفته وی هزینه یک سال فساد در ایران ۳۴ میلیارد دلار است که ۳۱ میلیارد دلار آن مربوط به کاهش بهره‌وری و ۳ میلیارد دلار آن مربوط به فرار سرمایه است.

احمد توکلی سال گذشته نیز اعلام کرده بود جمهوری اسلامی مبتلا به «فساد سیستماتیک» شده و نهاد‌های ناظر در این نظام نیز به فساد دچار شده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: