آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 28 فروردین ماه 1394 = 17-04 2015

توافق لوزان؛ آخرین اظهارات رهبر جمهوریخواهان

رهبر اکثریت جمهوریخواه کنگره امروز در باره مذاکرات هسته ای با رژیم ایران گفت: باور ندارم بتوانیم با کسانی که به توافق خود پایبند نیستند، به توافق برسیم.

جان بینر که با فاکس نیوز مصاحبه می کرد، در این باره گفت: هر چند رئیس جمهور صحبت از این کرده بود که درباره این به اصطلاح چارچوب مذاکرات توافق به دست آمده است، روز بعد آنها (رژیم ایران) گفتند که درباره این به اصطلاح چارچوب توافقی به دست نیامده است. هر دو طرف به شکلی می گویند که 90 روز آتی را به مذاکره می نشینند.

رهبر اکثریت جمهوریخواه کنگره گفت: من هرگز به رسیدن به این توافق خوش بین نبودم، چون فکر هم نمی کنم آنها (رژیم ایران) تمایلی به کنار گذاشتن خواستشان برای رسیدن به سلاح اتمی داشته باشند. از این رو، نمی دانم چگونه می خواهند به توافق برسند.

وی درباره نقش کنگره در ارزیابی این توافق گفت: رئیس جمهور این هفته از لایحه سنا حمایت کرد و به کنگره اجازه داد درباره این موضوع رای گیری کنند زیرا به این باور رسیدند که قرار نیست ما گلوی آنها را فشار بدهیم یا در این توافق خرابکاری کنیم.

وی درباره اینکه آیا امیدی به توافق با رژیم ایران دارد یا نه گفت: من باور ندارم بتوانیم با کسانی که به توافق خود پای بند نیستند، به توافق برسیم.


نقش کنگره در توافق هسته ای نشانگر چیست؟

روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی با اشاره به لایحه نظارت کنگره بر توافق هسته ای نوشت: نقش کنگره در توافق هسته ای با رژیم ایران نمایانگر محدودیت قدرت رئیس جمهور آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری فارس، این روزنامه آمریکایی در گزارشی به لایحه اخیر جمهوریخواهان اشاره کرد و نوشت: این لایحه اوباما را که همیشه برای پیشبرد لوایح خود در حالت تهاجمی قرار داشت، در موقعیت تدافعی قرار داد.

کاخ سفید بعد از تصویب این لایحه در کمیته روابط خارجی سنا، اعلام کرد که اوباما به ناچار این لایحه نظارت بر کنگره را با اصلاحاتی به امضا درمی آورد.

نیویورک تایمز ادامه داد، لایحه ای که اوباما گفته حاضر است آن را به امضا درآورد، تفاوت چندانی با نسخه اولیه ندارد به طوریکه در هر دو نسخه کنگره آمده که نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان آمریکا می توانند قطعنامه ای را به تصویب درآورند که توافق نهایی هسته ای با رژیم ایران را رد کند.

نیویورک تایمز ادامه داد که تصمیم غیرمنتظره اوباما برای امضای نسخه اصلاح شده لایحه نظارت کنگره بر توافق هسته ای در حالیکه پیش تر تهدید کرده بود آن را وتو می کند در واقع یک عقب نشینی تلخ از مواضع پیشین او بود که قول داده بود بدون دخالت کنگره اقدام عمل کند.


کنگره آمريکا در مورد ايران دست به کار شده است

هیل نشریه کنگره آمریکا در گزارشی نوشت: موافقت اوباما با لایحه سنا در باره رژیم ایران یک پیروزی چشمگیر برای کنگره تحت کنترل جمهوریخواهان آمریکاست. سناتور کورکر می گوید عقب ‌نشینی کاخ سفید پس از آگاهی از تعداد سناتورهای حامی لایحه صورت گرفته است. تمامی 19سناتور کمیته روابط خارجی از جمله 9سناتور دموکرات به این لایحه رأی موافق دادند.

به گزارش خبرگزاری رویتر از وشنگتن، کنگره آمریکا ظاهرا در مورد ایران دست به کار شده است.

سناتور دیک دوربین، دومین نماینده مهم حزب دمکرات در سنا درباره لایحه مربوط به رژیم ایران گفت: مشوق کنگره در تصویب این لایحه تمایل هر دو حزب به حفظ نظارت بخش قانونگذاری در آمریکا بر توافق های بین‌المللی بود.

ابتکارات دوحزبی برای اختیار دادن به کنگره جهت ابراز نظر درباره هرگونه توافق هسته‌ای با رژیم ایران موجب شده برخی نمایندگان کنگره خوش‌بین باشند بن ‌بست معمول در این نهاد همیشگی نیست.

برای نهادی که مدتها در وضع بن بست قرار داشت و اولویت های جمهوریخواهان و دموکرات ها به ندرت هم‌پوشانی داشت، این موج دو حزبی نادری است.

از سوی دیگر کریس کریستی، فرماندار جمهوریخواه ایالت نیوجرسی و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری 2016 که روز چهارشنبه در جمع رای‌دهندگان آمریکایی در "نیوهمپشایر" سخن می‌گفت، اعلام کرد: دلیلی برای اعتماد به رژیم ایران وجود ندارد.

وی گفت: انعقاد توافق با رژیم ایران شجاعت فراوان می‌ خواهد و دوری‌ کردن از آن هم شجاعت فراوان می ‌خواهد.

این نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از اوباما خواست از این توافق که به گفته وی، راهی برای دستیابی رژیم ایران به سلاح اتمی و خطرناک‌ ترشدن خاورمیانه است، دوری گزیند.







سام April 16, 2015 08:49 AM

بادرود:ازنقطه نظراینکه هردوحذب «جمهوریخواهان ودمکراتها» به مانند دوبال قدرتمند برای پروازوبه هدف تقسیم ودراختیارداشتن تمای بخشهای بسیارمهم ازجمله اقتصاد وسیاست آمریکا خلاصه شده است بنابراین ما تجربه رویکارآمدن هردوحذب را برسرقدرت درطی این۳۶ سال ازگذشت عمرننگین جمهوری اسلامی نوکرمعاب داشته ایم اگرقراربراین بود که دراین پاس کاریهای قدرت بین دوحذب تحولی اساسی(سرنگونی رژیم تهران)درایران رخ بدهد دردوران رونالدریگان ویا بوش پدرو پسرانجام میگردید ما فکرمیکنیم رصد کردن موشکافانه هرگونه رفتارو کردارمجریان 5+۱به همراه رژِیم این سناریوی تهیه شده ازسوی قدرتهای نامرئی ویژه واستفاده ازشرایط بوجود آمده کارخوبیست باشروط هماهنگی تمامی مبارزان مردمی به سمت وسوی حرکت مردم ایران برای شروع یک قیام فراگیروطوفانی به هدف سرنگونی رژِیم اشغالگرایجاد شود پاینده ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: