آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 27 فروردین ماه 1394 = 16-04 2015

وزیر ارتباطات: می ‌گویند اینترنت را توسعه ندهید

وزیر ارتباطات گفت: ما نمی‌توانیم به دلیل برخی بهانه‌ها توسعه پهنای باند اینترنت را تعطیل کنیم. محمود واعظی وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با فارس، جلسه خود را با نمایندگان مثبت ارزیابی کرد و گفت:‌ دیدارم با نمایندگان خوب بود.
وی در ادامه در پاسخ به این که چرا نمایندگان به وی کارت زرد دادند،‌ گفت: به هر حال ما به دلیل برخی بهانه‌ها توسعه پهنای باند اینترنت را تعطیل نمی‌کنیم لذا این توسعه باید انجام شود اما اینکه می‌گویند توسعه ندهید تا کارهای دیگر انجام شود مملکت ضرر می‌کند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز پارلمان سؤال ملی نصرالله پژمان‌فر نماینده مشهد و کلات و مرتضی آقاتهرانی نماینده تهران از محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
این سؤال قبلاً در کمیسیون فرهنگی مجلس مورد رسیدگی قرار گرفته بود اما به دلیل قانع نشدن نمایندگان سؤال‌کننده از پاسخ‌های وزیر، سؤال برای بررسی بیشتر به صحن علنی ارجاع شد. پژمان‌فر و آقاتهرانی در این سؤال از وزیر ارتباطات پرسیدند: دلایل توسعه شبکه و پهنای باند اینترنت توسط وزارت ارتباطات بدون پیوست فرهنگی و قبل از راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و بی‌توجهی به ظرفیت داخلی چیست؟ علت عدم ابلاغ ضوابط بهره‌برداری از اینترنت تلفن همراه چه می‌باشد؟
وکلای ملت پس از استماع پاسخ‌های وزیر ارتباطات و توضیحات نمایندگان سؤال‌کننده، با 70 رأی موافق، 99 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از 195 نماینده حاضر در صحن علنی، یازدهمین کارت زرد مجلس مجلس نهم را به واعظی نشان دادند.


اندازه‌گیری سرعت اینترنت در خانه

نرم‌افزار ایرانی سنجش سرعت اینترنت، از طریق مرورگر وب توسط کاربر نهایی و به منظور بررسی کیفیت اتصال مورد استفاده قرار می‌گیرد و با هدف ایجاد نظارت دقیق، جامع و پویا در نقاط مختلف کشور نصب شده و به کاربر امکان می‌دهد در ساعات مختلف شبانه‌روز و در وضعیت‌های متفاوت، سرعت و کیفیت اینترنت خود را مورد آزمایش قرار دهد.
به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه خرید نرم‌افزار‌های خارجی، هزینه قابل توجهی در بر دارد، سازمان فن‌آوری اطلاعات با بهره‌گیری از توان علمی نیروهای متخصص داخلی به طراحی سیستم جامع ارزیابی سرعت و کیفیت اینترنت اقدام کرد.
این نرم‌افزار که به‌صورت متن باز طراحی شده، به سادگی قابل توسعه بوده و امکان پشتیبانی از آن امکان‌پذیر و قادر است انجام آزمون‌هایی همچون آزمون سرعت، آزمون صوت، آزمون تصویر و آزمون مسیریابی را برای کاربر فراهم کند.
علاقه‌مندان برای استفاده از این نرم‌افزار می‌توانند به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به آدرس www.cra.ir یا سایت مرکز «متما» وابسته به سازمان فناوری اطلاعات ایران به آدرس www.matma.ir مراجعه کنند.

رتبه 90 ایران در صادرات خدمات IT

رییس جهاد دانشگاهی گفت: ایران از میان 142 کشور جهان رتبه 90 را در بازار 120 میلیارد دلاری صادرات خدمات فناوری اطلاعات به خود اختصاص داده است.
به گزارش ایرنا حمیدرضا طیبی با بیان اینکه رتبه ایران در صادرات خدمات فناوری اطلاعات در منطقه خاورمیانه نیز 9 می باشد اظهار داشت: این آمار نشان می دهد باید توجه جدی به حوزه فناوری اطلاعات داشت و یکی از اقدامات مهم برای افزایش صادرات خدمات به این حوزه اصلاح و کارآمدکردن نظام فناوری و نوآوری است.
وی افزود: ما باید حمایت های مالی و قانونی یکپارچه داشته باشیم که در این صورت می توان شاهد توسعه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.

گشایش پرونده تخلف جدید ایرانسل در مجلس

در حالیکه یکی از نمایندگان مجلس درصدد کشاندن وزیر ارتباطات به مجلس جهت پاسخگویی به تخلف ایرانسل در فعالسازی اجباری آهنگ‌های پیشواز است اما اپراتور دوم ارتباطی این موضوع را تکذیب کرد.
روز گذشته محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط با سوالات و ابهامات نمایندگان غالبا کمیسیون فرهنگی، به مجلس رفت و دلایلی از کندی در اجرای پروژه شبکه ملی اطلاعات و سرمایه‌گذاری در پهنای باند را ارائه داد که نهایتا منجر به اقناع بهارستان نشینان نشد و آقای وزیر کابینه یازدهم، یازدهمین کارت زرد را از مجلس گرفت.
اما ظاهرا حساسیت نمایندگان مجلس نسبت به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از زمانی طولانی به یکباره عود کرده و قرار است که ذره‌بین آنها روی تک‌تک بخش‌های ICT گذاشته شود.
این رویه قطعا قابل تحسین است و منجر به شفافیت عملکردها در فضای فناوری اطلاعات می‌شود اما بهتر نبود که اگر شک و شبهه‌ای وجود دارد همان روز گذشته که واعظی به درخواست نمایندگان به مجلس رفت مطرح می‌شد؟
با این حال، امروز یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن در اظهاراتی با انتقاد از اوج‌گیری تخلفات شرکت ایرانسل در تحمیل هزینه‌های گزاف به مردم با فعالسازی آهنگ‌های پیشواز گفته است: "پیگیر رسیدگی به شکایت‌های مردم از این شرکت با احضار وزیر ارتباطات به مجلس هستیم."
البته از آن جهت که روز گذشته مدیر کل امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته بود که وزیر ارتباطات حداقل هر هفته یک بار به مجلس می‌رود، بعید است که مخالفتی نسبت به این قضیه وجود داشته باشد.
به گزارش تسنیم با این حساب، این نماینده گفته است که وزارت ارتباطات و همچنین شورای رقابت باید با هر نوع افزایش سلیقه‌ای نرخ‌های تلفن همراه برخورد کنند.
او با یادآوری شکایت برخی مردم در خصوص تخلف ایرانسل مبنی بر تحمیل آهنگ پیشواز و کسر مبالغی از شارژ آنها اذعان کرد: این نوع برداشت از حساب مشترکان که با رضایت همراه نیست به مثابه قانون تخلف بوده و باید با متخلفان برخورد شود.
قاضی پور همچنین ابراز کرد: فعالسازی اجباری آهنگ پیشواز حقه جدید ایرانسل برای کسب درآمد بوده که به طور حتم با واکنش به موقع مسئولان باید مواجه شود.
وی با یادآوری روند مفتوح شکایت از ایرانسل در کمیسیون اصل نود مجلس، تصریح کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس به طور حتم با دعوت از وزیر ارتباطات خواهان ارایه توضیحات وزیر در خصوص تخلفات شرکت ایرانسل بوده و به طور قطع با پیگیری‌های لازم خواهان تسریع در رسیدگی به پرونده شکایت از این شرکت در کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس نیز خواهیم بود.

*ایرانسل: تکذیب می‌کنیم*
اپراتور دوم ارتباطی هم با دیدن این اظهارات ساکت ننشست و در بیانیه‌ رسمی خود اعلام کرد که "پیرو برخی خبرپراکنی‌ها در خصوص فعالسازی اجباری آهنگ پیشواز توسط ایرانسل برای مشترکین، ضمن تکذیب این ادعا تصریح می‌شود هیچ یک از سرویس‌های مبتنی بر هزینه در شبکه این اپراتور، بدون صدور درخواست فعالسازی از سوی مشترک فعال نمی‌شود و شیوه غیرفعالسازی هم در پیامک فعالسازی به اطلاع مشترک می‌رسد.
راهنمای فعالسازی و غیرفعالسازی خدمات و محصولات ارزش افزوده ایرانسل، همواره از طریق اطلاعیه‌ها، اخبار، بروشورها و وب‌سایت رسمی ایرانسل به نشانی www.irancell.ir قابل مشاهده است.
همچنین کارشناسان مرکز تماس شبانه روزی ایرانسل نیز همواره آماده راهنمایی مشترکان در خصوص کلیه محصولات و خدمات هستند."



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: