آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 27 فروردین ماه 1394 = 16-04 2015

نفوذ ریزگردها در بام ایران از مرز هشدار گذشت

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: دامنه نفوذ ریزگردها در استان از عصر امروز از مرز هشدار گذشت.

شهرام احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ریزگردها از جنوب و غرب کشور وارد استان شده و میزان ذرات معلق 10 میکرون سه برابر حد مجاز و ذرات معلق 2.5 میکرون نیز بین 200 تا 300 بوده است.

احمدی اظهار کرد: بدلیل ارتفاع بالا از سطح دریا و وجود رودخانه های فراوان و جنگلهای بلوط ، ورود ریزگردها به این استان شایع نیست اما بدلیل خشکسالی های اخیر، ریزگردها هم اکنون میهمان چهارمحال و بختیاری نیز شده است.

وی اظهار کرد: بروز پدیده گرد و غبار به شرایط و دلایل مختلف از جمله وزش باد و خشکسالی بستگی دارد و ریزگردهای موجود در استان، منشاء خارجی از جنوب عربستان و غرب عراق دارد.

احمدی با هشدار به خانواده ها گفت: در این شرایط، افراد مسن و دانش آموزان، بیماران قلبی، عروقی و ریوی به جزء موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

وی به واحدهای آلاینده هوا از جمله سنگ شکن ها برای کنترل آلاینده های خود هشدار داد.

به گزارش کارشناسان هواشناسی، بر اساس تفسیر نقشه و تصاویر ماهواره ای، بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر ورود یک سامانه ناپایدار از عصر امروز به سطح منطقه است که تا روز شنبه به تناوب سبب افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید در برخی نقاط همراه با گرد و خاک و بارش رگباری گاهی توام با رعد و برق و برای روز شنبه در مناطق مستعد همراه با احتمال تگرگ پیش بینی می شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: