آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 27 فروردین ماه 1394 = 16-04 2015

توافق لوزان؛ افشای جزئیات بیشتر از جام زهر اتمی

یک عضو کمسیسون امنیت مجلس شورای اسلامی گفته که حسن روحانی «فکت شیت» تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی را به علی خامنه‌ای ارائه خواهد کرد.

به گزارش دیگربان، کریمی قدوسی به نقل از محمد‌جواد ظریف٬ وزیر امور خارجه گفته «فکت شیت» جمهوری اسلامی آماده شده و حسن روحانی تنها حاضر است آن را به رهبر جمهوری اسلامی بدهد.

علی خامنه‌ای پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرده بود در جریان جزئیات مذاکرات هسته‌ای نیست و تیم مذاکره کننده نیز باید «نخبگان» و «مردم» را در جریان این جزئیات قرار دهد.

تیم مذاکره کننده نیز با وجود درخواست‌های متعددی محافظه‌کاران تندرو برای انتشار «فکت شیت» اعلام کرده در صورت لزوم متن مذکور را منتشر خواهد کرد.

علی‌اکبر ولایتی٬ رئیس مرکز پژوهش‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام هم گفته که انتشار «فکت شیت» جمهوری اسلامی مذاکرات هسته‌ای را دچار اخلال خواهد کرد.

خودداری دولت یازدهم از انتشار متن مذکور منجر به برداشت‌ها و گزارش‌های مختلفی از بیانیه «لوزان» در ایران شده که کریمی قدوسی در تازه‌ترین سخنان خود به جزئیاتی از آن اشاره کرده است.

آن‌طور که این نماینده مجلس گفته جمهوری اسلامی در توافق هسته‌ای متعهد شده هیچ کالایی با مصرف دوگانه را خریداری نکند و اگر مجبور به خرید آن شد٬ باید کار‌شناسان سازمان ملل را مطلع کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: