آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 28 فروردین ماه 1394 = 17-04 2015

ارتش جمهوری اسلامی تنها ارتش مکتبی جهان

امام جمعه ارومیه گفت: ارتش جمهوری اسلامی تنها ارتش مکتبی در جهان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: تنها راه رستگاری و نجات انسان پیروی از دستورات الهی و رعایت تقوای الهی است.

وی به یکی از مهم‌ترین مسائل تربیتی فرزندان در خانواده‌های متدین اشاره کرد و افزود: رفتار مناسب با دیگران و احترام به همه از مهم‌ترین وظایف تربیتی والدین نسبت به فرزندان است.

حجت‌الاسلام قریشی به روایتی از حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) در خصوص اهمیت احترام و رفتار مناسب با دیگران می‌فرماید؛ «خداوند بهشت را بر کسانی که به دیگران فحاشی می‌کنند بسته است».

قریشی به ذکر حدیث دیگری در خصوص ضرورت احترام به دیگران و نفی فحاشی به دیگران پرداخت و تصریح کرد: امام جعفر صادق (ع) در این خصوص می‌فرماید؛ «حرمت مؤمن از حرمت کعبه بالاتر بوده و هر کسی که به بنده مؤمن خدا فحاشی و توهین کند همانند این است که بر روی خداوند شمشیر کشیده است».

* ارتش جمهوری اسلامی ایران تنها ارتش مکتبی جهان است

امام جمعه ارومیه در بخش دوم از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک فرا رسیدن روز ارتش به تمام ارتشیان نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: روز 29 فروردین از طرف امام خمینی (ره) به نام روز ارتش نام‌گذاری شده و ارتش ایران اسلامی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی رشادت‌های ارزنده‌ای را برای صلابت و اقتدار نظام اسلامی انجام داده‌اند.

وی اضافه کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران تنها ارتش جهان است که در زمان سان رژه از مقابل کلام خدا رژه می‌روند و این موضوع سبب اقتدار هر چه بیشتر آنان در جهان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و افزود: ضروری است مسئولان سخنان ارزشمند رهبر انقلاب اسلامی ایران را بازخوانی کنند.

وی ادامه داد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری مسئولان تیم مذاکرکننده هسته‌ای نباید هیچ مسئله‌ای را از مردم پنهان کنند و تمام جزئیات این مذاکره را در اختیار منتقدین و صاحب‌نظران قرار داده تا خدای نکرده تصمیم غیرمنطقی در این خصوص گرفته نشود.

* کم‌آبی و خشکسالی در 18 استان کشور

قریشی بر ضرورت شفاف‌سازی مسائل هسته‌ای تأکید کرد و گفت: مسئولان با شفاف‌سازی مسائل هسته‌ای برای مردم می‌توانند همواره حمایت مردم را داشته باشند.

امام جمعه ارومیه در بخشی از سخنان خود به فرا رسیدن ماه رجب و ضرورت بهره‌مندی از فرایض این ماه تأکید کرد و افزود: ماه رجب که به نام شهرالله نام گرفته شده است دارای فرایض بسیار متعددی بوده به نحوی که بنا بر روایات هر کس که یک روزه از ماه رجب را روزه بگیرد همانند این است که تمام ایام سال روزه بوده است.

وی به کم‌آبی و خشکسالی در 18 استان کشور اشاره کرد و گفت: بنا بر روایات از ائمه اطهار یکی از راه‌هایی رهایی از خشکسالی، استغفار کردن، اسراف نکردن، پرداخت زکات و مراقبت کردن افراد از اعمال و کردارشان است.

قریشی خاطرنشان کرد: بنا بر فرموده ائمه اطهار در صورت اینکه افراد در پرداخت کاستی کرده و از پرداخت امتناع کنند خداوند نعمات خویش را از آنان می‌کاهد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: