آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 29 فروردین ماه 1394 = 18-04 2015

نقشه غرب علیه رژیم سوریه با اشک و گریه

ایسنا: آمریکا، فرانسه و انگلیس اخیرا تلاش‌هایی را در سطح شورای امنیت علیه دمشق آغاز کرده‌اند که هدف از آن متهم کردن دولت سوریه به استفاده از گاز کلر به عنوان سلاح نظامی و هموار کردن مسیر برای آغاز یک ماجراجویی‌ خطرناک دیگر علیه سوریه است.

تازه‌ترین تلاش آمریکا و همپیمانانش در شورای امنیت به گفته‌ها و گزارش‌های دو پزشک سوری و چند شهروند این کشور مربوط می‌شود که گفته شده از نجات یافتگان بمباران‌ها با گاز کلر هستند.

این افراد در حضور نمایندگان 15 عضو شورای امنیت، "مدارکی" را ارائه دادند که به زعم آنها بر استفاده دولت سوریه از گاز کلر به عنوان سلاح شیمیایی علیه مخالفان و اهالی برخی روستاها در شمال غرب سوریه و اطراف دمشق، دلالت دارد.

دیپلمات‌های حاضر در نشست شورای امنیت از فضای احساسی حاکم بر این نشست سخن می‌گویند که به دلیل فیلم‌ها و سخنان مربوط به حملات بوده است. آنها می‌گویند تمام حاضران پس از این نشست اشک می‌ریختند.

آمریکا، و همپیمانانش با ایجاد فضایی احساس در شورای امنیت تلاش دارند دیگر اعضا به ویژه روسیه را متقاعد کنند که دولت سوریه دست به حملات شیمیایی با استفاده از گاز کلر زده است.

پیش تر دیده‌بان حقوق بشر، ارتش سوریه را به پرتاب بشکه‌های حاوی گاز کلر در شمال غرب کشور در ماه مارس گذشته متهم کرد و خواستار اقدام فوری شورای امنیت شده بود.

سفیر آمریکا در سازمان ملل در این باره گفت: باید مسوولان این حملات را شناسایی کنیم...همه چیز دال بر این است که این عملیات با کمک هلیکوپتر انجام شده و تنها دولت سوریه هلی‌کوپتر در اختیار دارد.

به تازگی شورای امنیت قطعنامه‌ای را تحت بند هفتم منشور سازمان ملل به تصویب رسانده که استفاده از نیروی نظامی علیه کسانی که از گاز کلر در جنگ سوریه استفاده کنند را مجاز می‌شمارد. روسیه نیز از کشورهایی بود که به این قطعنامه رای مثبت داد.



پیشگو April 18, 2015 11:01 AM

با پوزش سوالی داشتم از شورای امنیت این همه قتل عام بکو حرم ج اسلامی
داعش ، سوریه و شما ها هنوز جلسه میگذارید خوب این آلودگی را پاک کنید
یا به جهانیان بگویید ناتوان هستید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: