آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 2 اردیبهشت ماه 1394 = 22-04 2015

سی ان ان: افزایش تنش بین رژیم ایران و آمریکا

تلویزیون سی ان ان در گزارشی اعلام کرد: شاید در کنار درگیری های یمن، تقابل خطرناکتری که در منطقه در حال شکل گیری است در آبهای منطقه است. آمریکا ناوهای جنگی خود را به آبهای منطقه اعزام کرده است تا شناورهای رژیم ایران را رهگیری کنند که احتمال دارد بخواهند وارد آبهای یمن شوند.

این منبع افزود: شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای تصویب کرده است که براساس آن، انتقال سلاح به شبه نظامیان حوثی در یمن تحریم شده است. آمریکا و عربستان سعودی، رژیم ایران را متهم می کنند که به حوثی ها سلاح می دهد.

گزارشگر سی ان ان گفت: درحالیکه گفتگوهای رژیم ایران و قدرتهای جهانی برای رسیدن به توافق هسته ای ادامه دارد، در حوزه های دیگر از قبیل یمن، تنش ها بین رژیم ایران و آمریکا همچنان در حال افزایش است.


هشدار اوباما به رژیم ایران

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا گفته دولت واشنگتن به رژیم ایران درباره تحویل سلاح به یمن که ممکن است برای تهدید رفت‌وآمد کشتیرانی در منطقه استفاده شود، هشدار داده است.

اوباما در مصاحبه‌ای تلویزیونی در شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: ما واقعا با آنها صریح صحبت کرده‌ایم. همین حالا کشتی‌های آنها در آب‌های بین‌المللی است. به همین دلیل ما برخی از کشتی‌های خود را در منطقه خلیج فارس نگاه داشته‌ایم و هدف از آن اطمینان از حفظ آزادی رفت‌وآمد است.

وی افزود: به آنها گفته‌ایم اگر تسلیحاتی تحویل جناح‌های داخل یمن شود که رفت‌وآمد دریایی را تهدید کند، این یک مشکل است. ما به آنها پیام مبهمی ندادیم بلکه پیامی بسیار مستقیم به آنها درباره این مساله دادیم.

شبکه تلویزیونی ام.اس.ان.بی.سی در همین رابطه اعلام کرد: کاروانی از کشتی های جنگی به طرف سواحل یمن رفته اند و این به منزله هشداری به رژیم ایران از طرف آمریکا است تا دیگر تسلیحات برای شبه نظامیان شیعه یمنی که این کشور را بی ثبات کردند، ارسال نکند.

سناتور کریس مورفی عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در مصاحبه با این شبکه گفت: اعزام ناوهای آمریکایی به سواحل یمن به منزله پیامی جدی برای رژیم ایران است.


پایان عملیات هوايی ائتلاف عربی در یمن

به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ تلویزیون دولتی عربستان سعودی سه‌ شنبه شب از پایان عملیات ائتلاف عربی در یمن خبر داد.

سخنگوی این ائتلاف اعلام کرد: عملیات "طوفان قاطعیت" علیه نیروهای شبه نظامی حوثی به اهداف مورد نظر خود رسیده و تهدید علیه عربستان و همسایگانش رفع شده است.

وی افزود: رفع این تهدید از طریق نابودی تسلیحات سنگین و موشک‌های بالستیک موجود در دست حوثی ها صورت گرفته است.

این سخنگو گفت: مرحله بعدی عملیات با هدف ازسرگیری فرایند سیاسی در یمن براساس قطعنامه شورای امنیت، کمک‌رسانی و مبارزه با تروریسم در این کشور خواهد بود.

سخنگوی عملیات ائتلاف عربی در عین حال گفته محاصره دريايی يمن ادامه خواهد يافت.

همزمان سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: استقرار کشتی های آمریکایی در آبهای یمن، سبب می شود این کشور بتواند همه گزینه های خود را حفظ کند.

این مقام پنتاگون در ادامه افزود: ورود کشتی های رژیم ایران به آبهای منطقه، که آمریکا گمان دارد این کشتی ها با نقض تحریم های سازمان ملل، سلاح برای شورشیان حوثی در یمن حمل می کنند، یکی از دلایل افزایش حضور نظامی ما در آبهای منطقه به شمار می رود و ما حرکت و اقدامات آنها را زیر نظر داریم.


هشدار روزنامه انگلیسی

پیش تر سی ان ان گزارش داده بود که آمریکا به رژیم ایران هشدار داده است که از سواحل یمن فاصله بگیرد زیرا نگرانیهایی وجود دارد که این رژیم برای شبه‌نظامیان شیعه حوثی سلاح فراهم می‌کند.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت امروز هشدار داد هرگونه درگیریِ میان نیروی دریایی آمریکا و کشتی‌هایی که حامل تسلیحات رژیم ایران برای شورشیان یمن هستند، ممکن است مذاکرات هسته‌ایِ بسیار حساس با تهران را بی‌ثبات کند یا آن را کلا برهم زند.





احمد April 21, 2015 11:14 PM

دوستان عزیزم میدانید چرا کشتیهای جنگی امریکا به خلیج عدن رفته اند ؟؟ ایت الله اوباما که گماشته و مزدرو جدید خامنه ای در کاخ سفید است به شدت نگران اسیب دیدن کشتیهای جنگی جمهوری اسلامیست و به منظور حفاظت و حراست ازمزدوران جمهوری اسلامی و همچنین کشتیهای جنگی این رژیم ناوهای خود را به خلیج عدن فرستاد تا مبادا رهبر و معشوقش خامنه ای دل ازرده شود و توافق و معامله ی کثیف امریکا و جمهوری اسلامی بهم بخورد ایت الله اوباما به درخواست خامنه ای چشمش را به روی قیام ۸۸ بست و به درخواست خامنه ای به سوریه حمله نکرد و به درخواست خامنه ای خواستار پایان عملیات طوفان قاطعیت شد اری اوباما همه ی این امتیازات را به جمهوری اسلامی داده و باز خواهد داد به هوای اینکه خامنه ای جام شوکران را سر بکشد که خامنه ای هم هرگز زهر را سر نخواهد کشید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: