آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 1 اردیبهشت ماه 1394 = 21-04 2015

سقوط‌ مسافران‌ پرواز مشهد-ساری‌ به دره مرگ

هواپیمای مسیر مشهد-ساری ماهان که به دلیل شرایط نامناسب جوی ناگزیر به نشستن در فرودگاه مهرآباد تهران شده بود،جمعی از مسافران خود را با اتوبوس عازم ساری کرد، اما این اتوبوس با سقوط به دره سوادکوه ۱۲ کشته و ۱۸ زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش فارس، ساعت ۸:۱۰ صبح امروز یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در منطقه سوادکوه و تنگه ابوالقیسی واژگون و به داخل دره سقوط کرد.

پس از بروز این حادثه ۱۰ تیم امدادی از امدادگران هلال احمر به منطقه حادثه واقع تنگه ابوالقیسی در گردنه اعزام و اقدامات لازم جهت نجات مسافران ‌آغاز شد. ‌سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا هم عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه را علت بروز‌ تصادف امروز این اتوبوس اسکانیا در منطقه فیروزکوه - گدوک عنوان کرد.

بنا به گفته سرهنگ نادر رحمانی ‌صبح امروز یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در محور فیروزکوه - گدوک در محدوده اورین واژگون می‌شود؛ علت این واژگونی ‌عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه بود. در اثر واژگونی این دستگاه اتوبوس که از تهران به سمت ساری در حرکت بود ۱۲ نفر از هموطنان جان باختند و تعداد ۱۸نفر نیز مجروح شده‌اند.

بنابراین گزارش رئیس جمعیت هلال‌احمر سوادکوه نیز در این‌باره می‌گوید: مسافران اتوبوس واژگون شده‌ در محور سوادکوه، مسافران پرواز ساری-مشهد بودند که هواپیمای حامل آنها نتوانسته بود به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی در فرودگاه ساری به زمین بنشیند، این هواپیما در فرودگاه تهران به زمین نشست و مسافرانی را که قرار بود با یک پرواز به ساری منتقل شوند با اتوبوس به ساری منتقل می‌کنند.

بنا به گفته جهانگیر آذری ‌علت واژگونی خودرو نیز نقص فنی ترمز خودرو بوده که راننده به طول ۶ تا هفت کیلومتر توانایی اداره کردن اتوبوس را نداشته و با برخورد به گاردریل وسط جاده به کوه برخورد می‌کرند و واژگون می‌شود؛ این اتوبوس فرسوده نبود اما نقص فنی داشت و اظهارات راننده و کمک راننده اتوبوس که زنده هستند نشان می‌دهد که چراغ ترمز اتوبوس روشن شده، بوق می‌زند اما راننده اقدام به متوقف کردن خودرو نمی‌کند.

* مسافران پرواز مشهد-ساری به سلامت در مهرآباد تهران به زمین نشستند
بنابراین گزارش مدیر روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان مازندران هم با تأیید این خبر که مسافران حادثه دیده اتوبوس محور سوادکوه، مسافران پرواز ساری ـ مشهد بودند، گفته است: پرواز شرکت هواپیمایی ماهان از مشهد به سمت ساری در حال حرکت بود که هواپیما به دلیل بدی آب و هوا نتوانست در ساری توقف کند.

بنا به گفته رضا احمدی‌ این پرواز با تشخیص خلبان در فرودگاه ثانویه که فرودگاه مهرآباد بود نشسته و مسافران به سلامت پیاده شدند و تعدادی از مسافران از طریق اتوبوس به ساری منتقل شده‌‌اند.

بنابراین گزارش با توجه به اینکه سلامت مسافران پس از پیاده شدن از این هواپیما بر عهده شرکت هواپیمایی بوده است، مسئولیت ادامه مسیر تا مقصد نیز‌ بر عهده شرکت هواپیمایی ماهان‌ است.

پیگیری‌ها از اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد به نتیجه نیانجامید و اطلاعات پرواز مهرآباد اعلام کرد که هیچ اطلاعی درباره این پرواز ندارد اما ظاهراً هواپیمای این پرواز ماهان یک فروند هواپیمای BAE ۱۴۶-۳۰۰ و شماره این پرواز هم ظاهراً W۵۱۰۲۰ بوده است. شرکت هواپیمایی ماهان اتوبوسی از پایانه مسافری شهید کلانتری کرج برای این گروه مسافران تهیه و آنها را راهی استان مازندران می‌‌کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: