آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 2 اردیبهشت ماه 1394 = 22-04 2015

پیامدهای احتمالی مرگ رهبر؛ واکنش جالب پاسداران

یک سرکرده سپاهی در ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گفته سپاه پاسداران قصد «کودتا» در نظام را ندارد.

به گزارش دیگربان، پاسدار "رستگار‌ پناه" این مطلب را در پاسخ به پرسش‌هایی مبنی بر تلاش سپاه پاسداران برای قبضه قدرت در جمهوری اسلامی بیان کرده است.

وی اضافه کرده سپاه پاسداران دنبال «سهم‌خواهی» نیست و قصد کسب امتیاز از جریان‌های سیاسی را هم ندارد.

این سرکرده سپاهی افزوده سپاه پاسداران قصد ندارد برای گرفتن سهم سیاسی از اسلحه استفاده کتد.

این مقام نظامی جمهوری اسلامی گفته اخبار٬ گزارش‌ها و تحلیل‌هایی که علیه سپاه پاسداران منتشر می‌شود از سوی نیرو‌های «ضد انقلاب» و با هدف تخریب این نهاد نظامی است.

این اظهارات در حالی بیان می شود که بنا به گزارش منابع غربی، رهبر نظام اسلامی در آستانه مرگ است. این منابع اعلام کردند که بیماریِ سرطانِ ولی فقیه وارد مرحله ٤ از دیدگاه پزشکی شده است. به عبارتِ دیگر سرطانِ پرستاتِ وی به دیگر نقاط بدن او نیز سرایت کرده و متخصصین امر، با توجه به سن ٧٦ ساله او، امید به زندگیِ رهبرِ جمهوری اسلامی را به حداکثر دو سال تخمین زده اند.

در بیانیه هشدارآمیزی که اخیرا از سوی "اتحاد برای دمکراسی در ایران" منتشر شده، آمده است: مرگِ قریب الوقوع خامنه ای، نظام و معماریِ قدرت در درون آن را با شکننده ترین بحران و تهدید موجودیتی اش در درازایِ سی وشش ساله یِ اخیر روبرو خواهد کرد. حتی قبل از افشای این راز نیز شاهد بالا گرفتن جنگ قدرت در درون نظام بوده ایم. با قطع شدن مفاصل قدرت در بیت آقای خامنه ای، دیگر مانعی در مقابل آشکار شدن جنگ قدرت نخواهد بود.

قدرت متمرکز در شخص اقای خامنه ای از نوعی نیست که بتوان آن را با یک رای خبرگان، یا یک فرمان، به شخص دیگری منتقل کرد. این نوع قدرت ناشی از انتصابات مستقیم و غیر مستقیم چیدمانِ قدرت است. تاری است از روابط شخصی بین بیت و صدها کانونِ ثروت و قدرت، از مجموعه هایِ کلانِ غیرپاسخگویِ اقتصادی، تا گروههایِ نیمه خودسرِ مسلح. این تار حتی درون نهادهای ظاهراً یکپارچه، مثل سپاه پاسدارن، با زیرپاگذاشتن سلسله مراتب و برقراری روابط مستقیم بین اقای خامنه ای و برگزیده ای از سرداران، طی سالیان دراز تنیده شده است. این نوع قدرت را نمیشود مثل نظامهای به راستی قانونمند به سرعت و در آرامش منتقل کرد.

از سوی دیگر، ناموثر شدن تدریجی، ولی محتوم به نگهداری تسکینی آقای خامنه ای، به رشد تصاعدی نزاع های درون نظام دامن خواهد زد. ترکیب شکاف ها در بالا با فشارهایِ روزافزونِ اقتصادی در جامعه، کشورمان را در آستانه فروپاشی قرار خواهد داد.



nader April 22, 2015 02:21 PM

من به عنوان یک ایرانی برای خامنه ای و پسرش آرزوی مرگ میکنم جهنم در انتظاره خامنه ای لحظه شماری میکند زنده باد ایران سرزمینه آریایی

گزارش یا اعتراض به این نظر


mitra farahani April 22, 2015 02:37 PM

مگر قرار ه آخوند خامنه ای بمیره که از حالا سر لحاف ملا دعوا را شروع وادعای میراث دارند
بتازگی از بیمارستان اخراجش کردند تا ده سال دیگه کی مرده کی زنده است تا مرگ هیولا را ببیند ما چون مرگ سلف دجالش را شنیدیم حالاحالا باید دراین انتظار بمانیم ودست به دامن عزارائیل بشویم شاید او چاره کار را بداند وکاری بکند آمین

گزارش یا اعتراض به این نظر


پیشگو April 22, 2015 08:44 PM

راهبر علی و مجتبی اگر تا ۱ سال نمردید مردم کار را تمام میکنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


babak April 23, 2015 01:07 AM

من نه اینکه آرزوی مرک برای حتی دشمنم نمیکنم خصوصا در مورد این حیوانات ( با پوزش از جناب حیوانات ) از آفریدگار جهان تقاضا میکنم طول زندگی آنها را تا آنجا زیاد کند اکه این جانوران با چشم خود خروش سیلاساای ملتی جان بر کف را که برای آزادی و سربلندی کشورشان قیام کرده اند ببینند مردن برای انگلهای همانند این جرثومه ها یک آرزوست

گزارش یا اعتراض به این نظر


نمازی April 23, 2015 07:02 AM

بابا کجای کارین؟ اینها تازه مادرشون مرده یعنی خیلی مونده تشریف ببرند تا ایران را به کل تبدیل به مستراح نکنند و دنیا را به آتش نکشند رفتنی نیستند خیالتون تخته تخت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: