آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 5 اردیبهشت ماه 1394 = 25-04 2015

سوریه؛ مرگ مشکوک مقام اطلاعاتی/تدارک حمله؟

تلاش شش کشور برای تدارک حمله به رژیم سوريه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، رستم غزالی رییس سابق سازمان اطلاعات سیاسی رژیم سوریه روز جمعه، یک ماه پس از بستری شدن در بیمارستانی در دمشق، درگذشت.

یکی از اعضای خانواده غزالی که خواست ناشناس باقی بماند در تماس با خبرگزاری فرانسه گفت: رستم غزالی بامداد جمعه در بیمارستانی در دمشق درگذشت و روز شنبه در همین شهر به خاک سپرده خواهد شد.

غزالی که ناه گذشته به دلیل مشاجره با یکی از همکارانش در سازمان اطلاعات سیاسی، از سمت خود برکنار شده بود، در پی همین مشاجره در بیمارستان بستری شد. دلیل اصلی بستری شدن وی در بیمارستان هنوز مشخص نیست.


تلاش شش کشور برای تدارک حمله به سوريه

در همین حال یک منبع عربی اعلام کرد که اخیرا شش کشور طی جلسه ای محرمانه در آنکارا پایتخت ترکیه، قرار تدارک دیدن حمله به رژیم دمشق را گذاشته اند.

به گزارش خبرگزاری به نقل از پايگاه خبری المنار، عربستان سعودی، قطر، ترکیه، آمریکا، فرانسه و انگلیس در تدارک حمله به سوریه هستند.

این در حالیست که والری آموس، معاون امور انسان دوستانه دبیرکل سازمان ملل، با متهم کردن رژیم سوریه به نقض مقررات بین المللی حقوق بشر، از شورای امنیت خواست تحریم های تسلیحاتی و غیرتسلیحاتی جدیدی را علیه این رژیم وضع کند.






Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: