آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 8 اردیبهشت ماه 1394 = 28-04 2015

تفتیش و تهدید دراویش زندانی بیمار به قطع درمان

تفتیش و بازرسی منزل و دفتر کار مدیر «مددکاری رضا» وابسته به دراویش گنابادی
دراویش بیمار تهدید به قطع درمان و بازگشت به زندان شدند

با استناد به دستور شفاهی معاون دادستان، مسوولان زندان اوین با اعزام گارد حفاظت زندان، دراویش زندانی بستری در آن بیمارستان را به استفاده از دستبند و پابند و در غیر این صورت انتقال به زندان تهدید کرده‌اند.

به گزارش مجذوبان نور، به دنبال بازدید روزگذشته خدابخشی، معاون دادستان و دادیار ناظر زندانیان سیاسی امنیتی، از بیمارستان شهدای تجریش و زندانیان بستری شده در این بیمارستان، عصر امروز دراویش زندانی بستری در این بیمارستان با دستور شفاهی ملزم به استفاده از دسبتند و پابند شدند.

آقایان حمیدرضا مرادی و مصطفی دانشجو دو فعال حقوق دراویش گنابادی که اینک در بیمارستان شهدای تجریش بستری هستند با اعلام اینکه دستور شفاهی وجاهت قانونی ندارد از استفاده از دستبند و پابند خودداری کردند که این اقدام آن‌ها باعث شده است از سوی مسوولان زندان اوین تهدید به قطع روند درمان و بازگشت به زندان شوند.

تیم درمانی این دو درویش نیز از موافقت با انتقال آنان به زندان خودداری کرده و هر گونه دخالت در روند درمانی بیماران زندانی را به ارسال نامه کتبی از سوی مسوولان قضایی موکول کرده است.

گفتنی است به تصریح پزشکان معالج، این دو درویش که به بیمارهای قلبی و ریوی مبتلا هستند به طور موکد باید از فضای استرس‌زا و پرتنش دور نگه داشته شوند.


تفتیش و بازرسی منزل و دفتر کار مدیر «مددکاری رضا»

از ساعاتی پیش عده‌ای از ماموران امنیتی و اطلاعات با ورود به منزل شخصی آقای علی اکبر بنکدار از دراویش گنابادی و مدیر «مددکاری رضا»، تمامی وسایل ایشان را بازرسی و سپس او را به همراه اعضای خانواده، به دفتر مددکاری منتقل کرده و هم اکنون مشغول بازرسی دفتر مددکاری می‌باشند.

این گزارش می افزاید که آقای بنکدار چند روز پیش نیز زمانی که قصد سفر به خارج از کشور را داشت، متوجه شد که از سوی نهاد های امنیتی ممنوع الخروج شده است.

مددکاری رضا با همکاری جمعی از دراویش گنابادی بیش از ۲۰ سال است که به طور تخصصی در حوزه‌های مختلف مددکاری اجتماعی از جمله ،آموزش، درمان، کاریابی، سالمندان و... به ارائه خدمات مشغول بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: