آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 11 اردیبهشت ماه 1394 = 01-05 2015

زندانی عقیدتی نداریم؛ پاسخی به دروغپردازی ظریف

محمدجواد ظريف، وزير خارجه جمهوری اسلامی طی مصاحبه ای در آمریکا گفته: ما در ايران هیچ کسی را به خاطر عقيده‌اش زندانی نمی‌کنيم....افرادی که جرايمی مرتکب می‌شوند يا قوانين کشور را نقض می‌کنند، نمی‌توانند پشت اينکه روزنامه‌نگار يا فعال سياسی هستند، پنهان شوند و مردم بايد قوانين را رعايت کنند.


مغالطه ظریف در نیویورک

از فیس بوک: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در نیویورک گفته است:«کسانی که مرتکب جرم شوند و قانون کشور را نقض کنند، نمی‌توانند پشت این‌‌که روزنامه‌نگار یا فعال سیاسی هستند، پنهان شوند. مردم باید به قانون احترام بگذارند.»

می توانیم در همین جمله آقای ظریف جای سیاستمدار را با روزنامه نگار عوض کنیم و بگوییم « کسانی که مرتکب جرم شوند و قانون کشور را نقض کنند، نمی‌توانند پشت این‌‌که سیاستمدار یا دولتمرد هستند، پنهان شوند. مردم باید به قانون احترام بگذارند.» به این دلیل روشن که آقای ظریف پیش از آن که دادگاه جیسون رضایی برگزار شود و به قول خودش روند قضایی تمام شود تشخیص داده است که آقای رضایی مجرم است و نقض قانون کرده است.

بر اساس همین قاعده است که از دید کسانی مانند او زندانیانی مانند میرحسین موسوی که بی محاکمه زندانی شده است یا محمد خاتمی که بی محاکمه دچار محرومیت های شدید اجتماعی شده است لابد باید تا آخر عمر در انتظار پایان روند قضایی بمانند.

ظاهرا از دید آقای ظریف لازم نیست حکومت به قانون احترام بگذارد فقط این مردم هستند که باید به قانون احترام بگذارند آن هم نه آنچنان که در کتاب قانون آمده است بلکه آن طور که در سخنان دولتمردان می آید.

چرا؟ برای این که در حال حاضر بیش از همه دولتمردان و سیاستمداران ایران هستند که قانون اساسی کشور را نقض می کنند و مثلا پشت این که دارند مذاکرات حساسی انجام می دهند پنهان می شوند و از اضطرار مردم که مجبورند به امید برداشتن تحریم ها صدایشان در نیاید سو استفاده می کنند. به روزنامه نگاران تهمت می زنند و نادیده می گیرند که در مورد صدها زندانی سیاسی و روزنامه نگار که در زندان هستند ابتدایی ترین قوانین همین جمهوری اسلامی در همه مراحل دادرسی تا پایان زندان رعایت نمی شود.

آقای ظریف گفته «دولت برنامه‌ای برای بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران دارد» بی آن که بگوید مردم دو سال است در انتظار همین وعده هستند. و می گوید‌ «ما باید اجازه دهیم که روند قضایی در ایران طی شود و من معتقدم که در پایان بهترین نتیجه به دست خواهد آمد.» بی آن که بگوید او که مسوولیتی در قبال روند قضایی ندارد چرا از جانب قوه قضاییه ای سخن می گوید که رییس آن هر سخن مخالفی را به عنوان جرم تلقی می کند و تهدید می کند.

آقای ظریف به بهانه این که در آمریکا دارد حرف می زند مغالطه می کند و خودش را به آن راه می زند تا به یاد نیاورد که سخنان او بیش از آن که به نفع او دولتش تمام شود به نفع مخالفان او ودولتش در ایران تمام می شود.



ظریف/کثیف May 1, 2015 04:08 AM

پس چرا ازآمدن نماینده سازمان حقوق بشر آقای احمد شهید به ایران جلوگیر و ترس فراوان از بر ملاۀ شدن خیلی ها که بجرم عقیدتی سیاسی ومخالف و منتقد رژیم را زندانی و اعدام میشوند؟گاهی به ادا گاهی به قصورگاهی به دورغ گاهی به ریا

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ira May 1, 2015 04:22 AM

صد رحمت به محافظان پری بلنده !
راست گو و صادق بودند
ملایان و مزدوران از دید این مخلص حتی لیاقت نوکری درخانه یک شهرنویی را هم ندارند
ما مردم چرا ایران را نجات نمیدهیم ؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


نادر نادرخاني May 1, 2015 05:02 AM

واقعا جاي تعجب است كه چون غرب بخاطر منافعشان كمي اين بابا را مثلا تحويل گرفته اند امر بايشان مشتبه شده كه عددي است و ميتواند به إنهاءي كه دنيا را ساخته اند و در دست دارند درس تاريخ و قانون و ديپلماتيك بدهد ايشان ثابت كرده اند كه اين گروه دو زاريشون نميافته و همگي دچار بيماري يخزدگي مغزي هستند ظريف أكنون ماهيت اصلي و إسلامي فناتيكي خود را در معرض قضاوت دنيا گذاشته است ايشان درست مانند احمدي نژاد فكر ميكند اولا مثل احمدي نژاد كه ميگفت در ايران همجنس باز وجود ندارد ايشان ادعا ميكند كه زنداني عقيدتي در نظام ولايتي وجود ندارد يكي نيست به اين بابا بگويد عمو١٨ تير رستاخيز سبزقتل هاي زنجيره اي و هزاران إعدام شكنجه و تجاوز به جوانان وًمردم بيگناه ايران در طول اين ٣٦ سال هيچ مگر همين چند روز پيش زنداني كردن اقاي هالوً را براي چندمينً بار بخاطر إظهار عقيده انهم بصورت طنز را هم نشنيده اي ضمنا مثل احمدي نژاد كه با داشتن مثلا دكتري صلواتي انهم از دانشگاه صنعتي نارمك كه براي فوق ليسانس هم رسميت ندارد ديپلمات هاي دنيا را به بحث علمي فرا ميخواند اين بابا يعني اخوند ديپلمات ظريف هم به سناتورها درس قانون و ديپلماتيك ميدهد واقعا كه درست گفته اند نرود ميخ اهنين بر سنگ مغز اين موجودات راديكال إسلامي هم قابليت پذيرش واقعيات دنيا را ندارد و همچنان يخزده در أفكار قرون وسطاءي غوطه ورند

گزارش یا اعتراض به این نظر


fryad May 1, 2015 11:23 AM

در رژیمی که پایه واساس آن بر قتل شکنجه تجاوز ودزدی بنا شده است صحبت از قانون وعدالت وآزادی از نگاه این رژیم بی معنی است بنابراین به همین دلیل است که ظریف یکی از ماموران این رژیم بگوید ما زندانی عقیدتی نداریم

گزارش یا اعتراض به این نظر


عباس May 1, 2015 03:03 PM

راستش ظریف دروغ نمی گوید که کسی در ایران بخاطر عقایدش در زندان نیست و این عقاید خامنه ای و ظریف و دیگر سران جمهوری اسلامی است که مردم ایران را به زندان و شکنجه و اعدام می کشاند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Babak May 1, 2015 10:25 PM

اهورامزدا! این کشور را از دشمن، خشک‌سالی و دروغ دور بدار!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: