آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 11 اردیبهشت ماه 1394 = 01-05 2015

واکنش سناتور ارشد آمریکايی به اظهارات ظریف

سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا و تهیه‌کننده اصلی طرح بازبینی کنگره آمریکا در توافق هسته‌ای به اظهارات محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی در دانشگاه نیویورک واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ظریف روز گذشته در سخنرانی خود در دانشگاه نیویورک گفته بود طرف ما در مذاکرات هسته‌ای دستگاه قضا یا قوه مقننه آمریکا نیست بلکه نا با دولت‌های کشورهای ۱+۵ که آمریکا هم یکی از آنها است توافق می‌کند.

سناتور کورکر در واکنش به این اظهارات گفت: حکومت ایران مانند آمریکا نیست و به همین دلیل است که ما اینقدر حساس هستیم که این توافق را به درستی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه کنگره در صورت تصویب طرح بازبینی کنگره در توافق هسته‌ای توانایی اظهارنظر درباره توافق را خواهد داشت، درباره سخنان ظریف گفت: او نمی‌خواهد این اتفاق بیفتد.

سناتور ارشد جمهوریخواه مدعی شد ظریف تمایلی به افشای جزئیات این توافق ندارد و به همین دلیل مشخص است که او خوشحال نیست.

«کورکر» در پاسخ به این سوال که «ظریف» از توافق مستقیم و بدون دخالت دولت چه نصیبی می‌برد گفت که احساس او این است که از این طریق می‌تواند به توافق بهتری دست پیدا کند.

وی گفت در صورتی که توافق هسته‌ای به کنگره بیاید، لحن آن سخت‌گیرانه‌تر می‌شود و او (ظریف) از این بابت ناخشنود است.



پیشگو May 2, 2015 08:39 AM

امیدوارم که هارت پورت های جورج بوش شروع و تکرار نشود چون در ان دوران بود حکومت تهدید میکردید بعد از ۱ هفته پول به حسابشان میریختید
راستش را بخواهید ملت ما امریکا را دوست خود میدانست اما امروز میدانیم
امریکا دوست دشمن ایرانیان است و این دشمنی را ملت ما احساس کرد با پوزش، ما ایرانیان امروز به عنوان یک مال خر به کاخ سفید مینگریم
سکوت شما ها د'ر کشتار ندا ها اثر نا مطلوبی در آینده خواهد داشت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: