آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 14 اردیبهشت ماه 1394 = 04-05 2015

شرط تازه فرانسه برای لغو تحریمهای رژیم ایران

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد جان کری وزیر امور خارجه این کشور برای گفتگو در مورد مسائل مربوط به امنیت منطقه به عربستان و سپس به فرانسه سفر خواهد کرد.

این در حالیست که رئیس جمهور فرانسه در آستانه سفر خود به برخی کشورهای عربی منطقه خلیج فارس گفته: رژیم ایران باید برای حل بحرانهای منطقه، نقش سازنده ای ایفاء کند و باید در این راستا ادله قابل ملاحظه ای نشان دهد.

به نوشته روزنامه الریاض چاپ عربستان،‌ فرانسوا اولاند قبل از سفرش به عربستان در گفتگو با این روزنامه درباره برنامه های سفرش به عربستان تاکید کرد دراین سفر با مقامات عربستان درباره تحولات منطقه از جمله بحران یمن، سوریه و عراق گفتگو خواهد کرد .

وی درباره این سوال که آیا توافقنامه هسته ای که قرار است در ماه ژوئن امضاء شود برای کشورهای عربی خلیج فارس اطمینان بخش است یا نه ؟ گفت ما از علت نگرانی سران خلیج فارس در زمینه آگاهیم . همه از خواست من در مورد این پرونده مطلعند و لوران فابیوس وزیر امورخارجه نهایت هشدار را داده است و من امیدوارم توافق حاصل شود ولی این توافق باید استوار، با دوام و قابلیت اجرائی داشته باشد به نحوی که مانع از گسترش تسلیحات هسته ای شود و امنیت منطقه را تضمین کند.

رئیس جمهور فرانسه گفت: در لوزان توافق مرحله ای صورت گرفت و همچنان تا رسیدن به توافق کامل در سی ام ژوئن باید خیلی تلاش کرد و اکنون باید برای رسیدن به این هدف، تعهدات معینی از رژیم ایران گرفت .

وی افزود: تحریمهای رژیم ایران تنها به شرط اجرای این تعهدات لغو خواهد شد و بنابراین تهران باید نه تنها در مورد پرونده هسته ای اش تضمین بدهد، بلکه باید برای حل بحران های منطقه، نقش سازنده ای ایفاء کند و باید در این راستا ادله قابل ملاحظه ای نشان دهد.

این در حالیست که حسن فیروز آبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با تعیین شروط و خطوط قرمز برای مذاکران هسته ای گفته: هرگونه اجرای تعهدات در مذاکرات باید به تصویب مراجع رسمی برسد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: