آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 15 اردیبهشت ماه 1394 = 05-05 2015

زلزله تهران در وضعیت بحران؛ همکاری آمریکا

به گزارش روزنامه «دنیای اقتصاد»، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تهران و مرکز تحقیقات مهندسی زلزله «پسیفیک» آمریکا تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند که براساس آن، از این به بعد اطلاعات شتاب‌نگارهای زلزله در ایران برای پایش و کسب اطلاعات بیشتر از وضعیت گسل‌ها و زلزله‌های ثبت شده بین این دو مرکز مورد تبادل قرار بگیرد.

به موجب این تفاهم‌نامه قرار است این مرکز تحقیقات آمریکایی که بزرگ‌ترین مرکز تحقیقاتی زلزله در آمریکاست، اطلاعات کامل‌تری از رکوردهای ثبت شده لرزه‌ای ایران به مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ارائه کند.

همچنین براساس تفاهم صورت گرفته اطلاعات و رکوردهای لرزه‌ای این موسسه بین‌المللی هم، در اختیار مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی قرار خواهد گرفت.

بر این اساس قرار است با پایش و بررسی تکمیلی داده‌‌های لرزه‌ای ایران توسط این موسسه آمریکایی اطلاعات کاملتری از گسل‌ها به خصوص گسل‌های شهر تهران تهیه شود.

به گفته متخصصان، شباهت‌های کم و بیش قابل توجهی میان نوع و رخدادهای زلزله در ایران و غرب آمریکا وجود دارد که با این تفاهم می‌توان پایش قابل قبولی به لحاظ اطلاعات ثبت شده از رکوردهای لرزه‌ای هر دو منطقه به دست آورد.

متخصصان زلزله در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین بر نامطلوب بودن شرایط لرزه‌ای در کشور تاکید و بحران وقوع زلزله برای شهر تهران را بحرانی جدی‌تر از سایر مناطق شهری و روستایی عنوان کردند.

آن‌طور که مسوولان این مرکز تحقیقاتی دیروز در جمع خبرنگاران عنوان کردند در صورت وقوع زلزله بزرگ در شهر تهران، نزدیک به یک میلیون نفر کشته و مجروح خواهند شد که در مقایسه با آمارهای جهانی آمار بسیار ناگواری خواهد بود.


جابجا شدن پايتخت نپال/هشدار برای تهران

براثر زلزله مهیب نپال که هفته گذشته رخ داد، کاتماندو پایتخت این کشور جابجا شده است.

پژوهشگران دانشگاه کمبریج اعلام کردند: بر اثر این زلزله شهر کاتماندو سه متر به سمت جنوب حرکت کرده است . آثار رانش زمین و جابجایی سطح زمین در برخی مناطق کاتماندو مشهود است. البته شایعات در مورد تغییر ارتفاع قله اورست را تاکنون هیچ موسسه علمی تایید نکرده است.


زلزله تهران را تهدید می‌کند

به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در کنفرانس بین‌المللی کاهش خطرپذیری مدیریت بحران در مناطق شهری، با اشاره به زلزله نپال گفت: ایران و از جمله شهر تهران جز شهرهای حادثه‌خیز طبیعی است و در دنیا به عنوان ششمین و هفتمین شهر زلزله‌خیز دنیا محسوب می‌شود.

وی گفت:‌ متاسفانه زلزله تهران را تهدید می‌کند و زلزله‌خیزی در پایتخت یکی از تهدیداتی است که در تهران اتفاق می‌افتد.



Ira May 4, 2015 08:49 PM

مردم ایران را سلاخی کردید
حال در بهشت باش
ما بهشت را تبدیل به جهنم کنیم
ملایان و مزدوران را چه کنیم ؟
نپال هم دیگر برای فرار فردی مزدوران باز نیست
در این جهان ملایان و مزدوران کشور ندارد
چرا؟
از کی بپرسیم ؟
از اکبر گنجی یا شیرمرد دیگر

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: