آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 16 اردیبهشت ماه 1394 = 06-05 2015

اختلاس 600 میلیاردی کارخانه آلومینای جاجرم

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی میزان اختلاس پرونده مجتمع آلومینای جاجرم را در بررسی اولیه حدود 500 تا 600 میلیارد ریال عنوان کرد .

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی میزان اختلاس پرونده مجتمع آلومینای جاجرم را در بررسی اولیه حدود 500 تا 600 میلیارد ریال عنوان کرد .
به گزارش صدا وسیما ،حجت الاسلام قدرتی در نشست خبری گفت : پرونده مجتمع آلومینای جاجرم تولیدکننده پودر آلومینا در ارتباط با اختلاس ، ارتشاء، پولشویی، مداخله در معاملات دولتی، فروش اموال دولتی بدون دریافت ضمانت لازم، حیف و میل اموال دولتی و نزول خواری است .
وی گفت : در این ارتباط تاکنون 11 نفر از عوامل اصلی پرونده بازداشت شده اند که 9 نفر از آنان با قرار موقت در بازداشت به سر می برند و اسامی برخی افراد نیز در فهرست بازداشت قرار دارد که بزودی این افراد نیز بازداشت می شوند.
حجت الاسلام قدرتی افزود : تاکنون 225 میلیارد ریال از حقوق تضییع شده دولتی در این مجتمع به خزانه برگشت داده شده است.
وی گفت : پرونده تخلفات این واحد بزرگ صنعتی از پنج سال گذشته با انتصاب مدیرعامل بازداشتی شروع شد و تا قبل از بازداشت نیز این تخلفات ادامه داشت .
به گفته وی پرونده اولیه برای این واحد صنعتی از سوی دیوان محاسبات پس از بررسی مالی این واحد در دستگاه قضا تشکیل شد که با ورود سازمان بازرسی و نیروهای اطلاعات ابعاد دیگری از تخلفات مدیران این واحد شناسایی و به پرونده افزوده شد.
رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت : علاوه بر مدیران اصلی مجتمع آلومینای جاجرم، شماری از مدیران این مجموعه در اماکن دیگر نیز که در این تخلفات دست داشتند بازداشت شدند.
حجت الاسلام قدرتی همچنین با اشاره به روند پرونده تخلفات مالی راه و شهرسازی استان گفت : در پرونده تخلفات مالی اداره کل راه و شهرسازی استان که بهمن ماه پارسال در دستگاه قضا تشکیل شد، هفت کارمند و مدیر این اداره کل دستگیر شدند.
وی افزود: در این پرونده همچنین اسامی 16 شرکت پیمانکار نیز که به علت پرداخت رشوه در تخلف مالی دست داشتند نیز تکمیل و بزودی دادگاه رسیدگی به اتهام افراد و شرکت ها تشکیل می شود .
قدرتی اتهام موجود در این پرونده را شامل اختلاس، تبانی، معاونت در معاملات دولتی، جعل اسناد مزایده، سوء استفاده از موقعیت اداری و تضییع اموال دولتی عنوان کرد .
رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت : در این ارتباط 16 شرکت پیمانکاری در مجموع دو میلیارد و 160 میلیون ریال به صورت نقد، سه دستگاه آپارتمان و یک دستگاه خودرو به هفت کارمند و مدیر این واحد اداری در قالب رشوه پرداخت کردند.
به گفته وی همچنین 300 دلار ارز خارجی در قالب رشوه از سوی این شرکت ها به متهمان در اداره کل راه و شهرسازی پرداخت شد.
وی ارزش اختلاش انجام شده از سوی دو نفر از متهمان را در مجموع حدود 2 میلیارد ریال اعلام کرد که ارزش پرونده مفاسد اداری این پرونده را به بیش از حدود 10 میلیارد ریال می رساند.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین به پرونده سرقت مسلحانه از طلافروشی در آشخانه که فروردین ماه سال قبل متهمان آن دستگیر شدند اشاره کرد و گفت: ، در انتظار ارسال پرونده اتهام این افراد از محاکم قضایی استان های دیگر هستیم.
سارقان مسلح طلافروشی آشخانه که سال گذشته با تلاش نیروهای اطلاعاتی و انتظامی دستگیر شدند، در 10 استان کشور نیز پرونده ها مشابه ولی کوچکتر از این سرقت داشتند .
وی اضافه کرد: تاکنون 9 پرونده از متهمان این پرونده از محاکم قضایی استان های کشور به استان ارسال شده و در صورت ارسال آخرین پرونده اتهام این سارقان از دادگستری شهرستان کاشان ، پرونده برای رسیدگی تکمیل می شود.
وی تاخیر در ارسال پرونده و جمع کردن شکات پرونده از استان های مختلف به استان خراسان شمالی را از دلایل اصلی در اطاله دادرسی این پرونده عنوان کرد .
وی در مورد پرونده سرقت مسلحانه در دو فروشگاه زنجیره ای بجنورد نیز گفت: پرونده این متهم نیز در دستگاه قضا بررسی و حکم اولیه نیز صادر شد.
حجت الاسلام قدرتی افزود : هم اکنون به علت اعتراض متهم این پرونده نسبت به رای صادره ، پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال شده و پس از تایید حکم اجرا می شود .



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: