آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 16 اردیبهشت ماه 1394 = 06-05 2015

قتل فجیع فرخنده؛ حکم اعدام برای آخوند جنایتکار

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دادگاهی در کابل روز چهارشنبه چهار مرد را به جرم قتل فجیع فرخنده زن جوان افغان به اتهام واهی قرآن‌سوزی در ماه مارس گذشته در پایتخت افغانستان، به اعدام با چوبه دار محکوم کرد.

این چهار نفر در دادگاه بدوی در کابل محاکمه می شدند. این دادگاه همچنین در ارتباط با این پرونده که افکار عمومی در افغانستان و در خارج از این کشور را در بهت و حیرت فرو برد، چند تن دیگر را نیر به حبس محکوم کرد.

یک روحانی خودخوانده که نزدیک مسجدی در کابل دعانویسی می کرد و منشأ آغاز خشونت‌ها علیه این زن جوان بود، از جمله محکومین به اعدام است.

این دادگاه در مجموع 49 نفر را در ارتباط با این ماجرا محاکمه کرد. اتهام برخی ارتکاب خشونت و شراکت در جرم و اتهام برخی دیگر قتل بود.

فرخنده 27 ساله 19 مارس به دست جمعیتی خشمگین که او را به سوزاندن قرآن متهم کرده بودند، به حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار گرفت. جنازه او سپس سوزانده شد و در بستر رودخانه‌ای در کابل انداخته شد.

فرخنده قرآن را نسوزانده بود بلکه برعکس کارهای دعانویس را محکوم کرده و گفته بود خلاف اسلام است.

دعانویس که از حرف‌های فرخنده خشمگین شده بود، او را به کفرگویی متهم کرده و مردم را برای اعدام او بسیج کرده بود.

بر اساس تصاویری که به صورت ویدئو و عکس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، مأموران پلیس که در صحنه حضور داشتند، فقط شاهد ماجرا بودند و هیچ کاری برای نجات فرخنده انجام ندادند.




آرش May 6, 2015 11:41 AM

با زهم افغانستان اگر در ایران اسلامی این اتفاق افتاده بود جانیان پاداش هم می گرفتند پس از صد سال انجام اصلاحات و سبز بازی جمهوری اسلامی به پای امروز افغانستان هم نخواهد رسید چون خشت اول نظام جمهوری اسلامی را بنیانگذارش کج گذاشته است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: