آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 28 اردیبهشت ماه 1394 = 18-05 2015

عراق؛ مسئول سقوط شهر رمادی کیست؟

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، وزیر دفاع رژیم ایران روز دوشنبه برای گفتگو با همتای عراقی خود وارد بغداد شد.

یک مسئول وزارت دفاع عراق که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد پاسدار حسین دهقان گفتگوهایی با خالد العبیدی وزیر دفاع عراق خواهد داشت.

این سفر یک روز پس از افتادن کنترل شهر رمادی در 110 کیلومتری غرب بغداد به دست شبه‌نظامیان داعش صورت می گیرد.


مسئول سقوط شهر رمادی کیست؟

نیویورک تایمز نوشت: آخرین نیروهای امنیتی عراق روز یکشنبه از شهر رمادی مرکز استان انبار فرار کردند و این شهر بطور کامل تحت کنترل شبه نظامیان داعش قرار گرفت.

به گفته مقامات امنیتی و رهبران قبیله ای، شبه نظامیان متعاقبا مقرهای نظامی را غارت و یک انبار بزرگ تسلیحات را تصرف و افراد وفادار به دولت را اعدام کردند.

سقوط شهر رمادی که عمدتا سنی نشین است، راهبرد شکست خورده دولت عراق را آشکار می سازد که ماه گذشته تهاجم جدیدی را برای بازپس گیری استان انبار اعلام کرد.

در ماه مارس گذشته در آغاز تهاجم برای آزادسازی تکریت در استان صلاح الدین، شبه نظامیان تحت حمایت رژیم ایران در عملیات زمینی حضور داشتند و جنگنده های آمریکایی وارد عمل نشدند. عبادی، نخست وزیر عراق به شبه نظامیان شیعه دستور عقب نشینی داد و متعاقبا با حملات هوایی آمریکا و پیشرفت نیروهای امنیتی عراق شهر تکریت آزاد شد.

در پی آن پیروزی، عبادی قول داد عملیات جدیدی در انبار آغاز شود که قرار بود تحت رهبری نیروهای امنیتی عراق و با پشتیبانی حملات هوایی آمریکا صورت گیرد. یک مولفه اصلی آن راهبرد مسلح کردن قبایل سنی محلی برای جنگ علیه نیروهای داعش بود اما آن طرح هرگز عملی نشد که بخشی از علت آن به مخالفت رهبران سیاسی قوی شیعه در بغداد باز می گردد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: