آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 28 اردیبهشت ماه 1394 = 18-05 2015

احضار یک زندانی عقیدتی اهل سنت به دادگاه انقلاب

یک زندانی عقیدتی اهل سنت کُرد محبوس در زندان رجایی شهر، امروز دوشنبه به ﺩﺍﺩﮔﺎﻩ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺗﻬﺮﺍﻥ فراخوانده شد.

بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ﻓﺮﻫﺎﺩ ﺳﻠﯿﻤﯽ ﺯﻧﺪﺍﻧﯽ عقیدتی ﺳﺎﻟﻦ ۱۰ زندان رجایی شهر، امروز دوشنبه - ۲۸ اردیبهشت ماه به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه فراخوانده شد.
نامبرده مدت شش سال است که بهمراه شش زندانی دیگر اهل سنت در بلاتکلیفی بسر می برد.
فرهاد سلیمی که در میان زندانیان عقیدتی اهل سنت به ماموستا فرهاد معروف است به همراه انور خضری، خسرو بشارت و کامران شیخه، قاسم آبسته ،ایوب کریمی و سید داود عبداللهی در ۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۸۸، توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده‌اند.

گفتنی است این ۷ زندانی عقیدتی پس از دستگیری، به سلول‌های انفرادی در اداره اطلاعات ارومیه منتقل و ۸ ماه در این بازداشتگاه نگهداری شدند. آنها سپس به زندان اوین منتقل و مدت ۶ ماه را در سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ و ۲۰۹ اوین به‌سر بردند. این ۷ زندانی اهل سنت پس از تحمل ۶ ماه حبس انفرادی در زندان اوین، به بند ۳۵۰ این زندان منتقل و بعد از گذشت ۲۰ روز نیز در ۲۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۱، به زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند.

گفته می‌شود بیشتر زندانیان عقیدتی اهل سنت در بازداشتگاه‌های اطلاعات و در زندان‌های شهرستان‌ها نگهداری می‌شوند. با وجود بیش از ۲۰۰ زندانی عقیدتی اهل سنت کُرد در زندان‌های ایران، کماکان زندان رجایی شهر کرج با بیش از ۸۰ زندانی، بیشترین تعداد فعالان اهل سنت را در خود جای داده است.
زندانیان عقیدتی اهل سنت بیشتر در زندان‌های کرج، تهران، سنندج، همدان، کرمانشاه، ارومیه، سقز، مهاباد و مریوان دوران محکومیت خود را می‌گذرانند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: