آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 28 اردیبهشت ماه 1394 = 18-05 2015

چرا پوتین نگران توافق هسته ای است؟

نشریه "بیزینس اینسایدر" با انتشار گزارشی به ذکر دلایل هراس روس‌ها از توافق هسته‌ای رژیم ایران و کشورهای غربی پرداخته است. این نشریه در ذکر دلایل خود به مسائل اقتصادی تا موضوعات سیاسی و امنیتی در منطقه اشاره کرده است.

به گزارش بهارنیوز، این نشریه به سه دلیل اصلی برای مخالفت روس‌ها با توافق هسته‌ای رژیم ایران با غرب اشاره کرده و می‌نویسد:

تحریمها: روسیه ترجیح می‌دهد رژیم ایران تحت رژیم تحریم‌ها باقی بماند. ایران تحت رژیم تحریمی برای مسکو از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر است.

قیمت نفت: ورود دوباره ایران به بازارهای نفتی پس از لغو تحریم‌ها سبب کاهش قیمت نفت خواهد شد که این موضوع خبر بدی برای روسیه با اقتصاد متکی به نفت خواهد بود.

تاثیرگذاری سیاسی در خاورمیانه: پس از بهار عربی در سال 2011 میلادی، تاثیرگذاری روسیه در خاورمیانه تا حدودی کاهش یافت. کرملین از آن زمان احساس کرد که نیاز دارد به تهران بیش از پیش نزدیک شود. کرملین درصدد است تا از طریق ایران نفوذ خود را در عراق و سوریه افزایش دهد چرا که این موضوع راهی برای جبران انزوای بین‌المللی کنونی آن کشور است. در صورت بهبود احتمالی روابط ایران و غرب، وضعیت روسیه برای تاثیرگذاری بر منطقه از طریق تهران به خطر خواهد افتاد.

گریگوری میرسکی" کارشناس مسائل روسیه در مصاحبه با "واشنگتن پست" در این باره گفته است: چند سال پیش یکی از دیپلمات‌های روس گفت که یک ایران طرفدار آمریکا از یک ایران هسته‌ای برای ما خطرناک‌تر است. اگر شما به بازی با حاصل جمع صفر بنگرید نزدیکی ایران به غرب باعث تضعیف موضع روسیه خواهد شد.



شری May 18, 2015 08:10 PM

اینجا باید غرب و اروپا را بخصوص امریکا را مورد سرزنش و نکوهش قرار داد، که به دلیل اقتصاد بدشان و حسادت و ترس و وحشت از یک ایران مدرن و قوی در منطقه، دست به اعمال احمقانه و خودکشی سیاسی زدند، که با اجیر کردن و خریدن مزدوران داخلی، دودستی ایران را در حلق روس ها فرو کردند و حالا نمی دانند چه باید کنند مسلم است که روس ها از توافق و دوستی با غرب وحشت دارند، رویایی که سالیان سال در سر داشتند، که به آبهای گرم خلیج همیشه پارس دست یابند، حالا به راحتی از دست نخواهند داد ایران و ایرانی بمانند گاو نُه من شیرده، برای روس های جنایتکار و غارتگر و ویرانگر و قاتل، است،

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: