آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 29 اردیبهشت ماه 1394 = 19-05 2015

رمادی؛ هشدار درباره اعزام شبه نظاميان شيعه

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به تحولات اخیر عراق گفت: سقوط شهر رمادی شاید بتواند سبب تجدید تعهد دولت عراق به مسلح کردن قبایل سنی شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، این سخنگوی آمریکايی گفت: از نظر ما این بهترین سیاست برای مشارکت دادن سنی های عراق در جنگ علیه داعش است.

همزمان، سناتور ارشد آمریکايی جان مک کین، در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان بی سی، در واکنش به سقوط شهر رمادی و افتادن آن به دست داعش گفت: عملکرد نیروهای عراقی بسیار بد است و در حال حاضر گزینه هایی که ما در اختیار داریم، بسیار محدودتر از گذشته هستند.

این سناتور جمهوریخواه که رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکاست، با انتقاد از سیاست دولت اوباما در قبال عراق افزود: زمانی که ما از عراق خارج شدیم، خلاء قدرتی پدید آمد. مالکی تصمیم به کنترل نیروهای مسلح گرفت و همه نیروهای مثبت را کنار گذاشت و ارتش را تهی کرد. بعد شاهد فروپاشی ارتش و پیامدهای این اقدام بودیم که سقوط موصل بهترین نمونه آن است.

سناتور مک کین ادامه داد: حال سقوط رمادی را شاهد هستیم و معلوم نیست چه میزان تجهیزات و تسلیحات به دست داعش می افتد. به نظر من باید از نو شروع کرد، یعنی ارتشی برای عراق آموزش داد که دیدگاهی متفاوت داشته باشد.

این سناتور جمهوریخواه با هشدار در باره اعزام شبه نظامیان شیعه به رمادی نیز گفت: این اقدامی نگران کننده است، زیرا آنان تحت نفوذ رژیم ایران هستند و در نتیجه بدبینی سنی ها را نسبت به دولت بیشتر می کند.




سلیمان May 19, 2015 10:06 AM

بعد رفتن امریکایی9ا مالکی این شاگرد بزاز که با زد وبند شده بود همه کاره ارتش عراق رو تصفیه شدید کرد و اکثر سنیهای رو بازنشسته و اخراج کرد و افسر جوان که نه دوره درست و حسابی دیده بودند و نه تجربه داشتن یکشبه سرتیپ و سرلشکر کرد مثل سپاه چپاولگران ایران نتیجه این میشه همشم زیر سر امریکاییهاس و تعامل با جمبولی اسهالی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: