آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 29 اردیبهشت ماه 1394 = 19-05 2015

گزارش تکاندهنده: وحشت در جامعه کارگری

روزنامه جوان: با روی کارآمدن دولت یازدهم قصه وارداتی تغییری نکرده که هیچ، «اسفناک تر» هم شده است، به طوری که ورود کالاهای خارجی از سطح صنعتی تا سطح مصرفی تشدید شد و دلال‌ها همچنان در بهشت همیشگی خود باقی ماندند. این روند به طوری تشدید شده است که شرکت‌های ایرانی در حال ورشکستگی هستند و همه امیدها بایگانی شد.

یک فعال صنعتی در این باره گفت: طی یک سال اخیر، جریانی خاص برای زمین زدن شرکت‌های ایرانی وارد گود شده و به هیچ عنوان به فکر اشتغال جوانان ایرانی نیست و از قضا از پشتیبانی خوبی نیز برخوردار است.

وحشت در جامعه کارگری

وی با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته تعداد بسیاری از کارکنان صنایع تعدیل شده‌اند، تصریح کرد: به عنوان یک فعال صنعتی در شرایط روحی نامناسبی قرار گرفتم چراکه وضعیت غیرقابل هضم معیشتی کارگران آزارم می‌دهد که حاضرند با حقوق 100 هزار تومان در ماه به کار خود ادامه دهند!

اعتراض به برده وار کار کردن

گزارش روز گذشته خبرگزاری ایلنا: صدها کارگران لوله و نورد صفا در طوماری ضمن اعلام حمایت از «شاپور احسانی‌راد»، فعال کارگری در ساوه که دو شب پیش (شنبه ۲۶ اردیبهشت) در منزلش بازداشت شد، اعلام کردند کارفرما ۴ ماه از دستمزدشان را به گروگان گرفته است تا آن‌ها را به صورت «برده وار» وادار به کار کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: