آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 29 اردیبهشت ماه 1394 = 19-05 2015

سفر روحانی به تبریز: امیدواریم با کلید بیاید

چهارشنبه این هفته که مصادف با ۳۰ اردیبهشت است، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری به همراه هیئت دولت در برنامه‌ای دو روزه به آذربایجان‌شرقی سفر می‌کنند.

به گزارش فارس، مردم آذربایجان انتظار دارند رئیس جمهور این بار با دست پر به تبریز بیاید و با کلید تدبیر، قفل مطالبات خاک خورده را باز کند و دیگر مردم نگران بمب‌های نمکی نباشند، گرد و خاک نخورند، با فقر و تبعیض خداحافظی کنند.

از طرفی چندین پروژه مهم وجود دارد که سال‌هاست در محافل خبری مطرح است ولی با بودجه های قطره چکانی راه به جایی نمی‌برد. یکی از مهم‌ترین اینها اتوبان تبریز - باکو از مسیر اهر - هوراند و مغان است که مصوبه آن اخذ شده ولی حرکت لاک پشتی دارد و جاده مرگ شهرستان اهر به قلتگاه انسان‌های بی‌گناه تبدیل شده است.

قطار سریع السیر تبریز - تهران هنوز خاک می‌خورد، متروی تبریز به یاس مردم تبدیل شده است. مس هنوز در ورزقان ذوب نمی‌شود و حقوق دولتی وصول شده از معادن آذربایجان در استان‌های دیگر هزینه می‌شود و نفلین سینیت سراب از رنج بی‌توجهی هر سال نحیف‌تر می‌شود.

این مطالبات و چند مطالبات دیگر مردم آذربایجان حقا ایجاب می کند رئیس جمهور این بار با دست پر به آذربایجان بیاید و کلید تدبیر و امید دولت را با خود همراه داشته باشد و ناامیدی‌های مردم را نفسی تازه ببخشد.

اخبار شنیده شده از پشت جلسات درهای بسته حکایت از این دارد که روحانی در این سفر قصد دارد حدود یک هزار میلیارد تومان به پروژه ها و نیازهای استان آذربایجان‌شرقی تخصیص دهند در صورتی که گفته می‌شود، در سفر اخیر خود به شیراز حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌اند. به نظر می‌رسد این اعتبار در نظر گرفته شده کفاف نیاز استان را ندهد. گفته می‌شود نمایندگان استان در جلسه هماهنگی به این اعتبار اعتراض کرده‌اند و خواستار افزابش اعتبار مدنظر شده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: