آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 30 اردیبهشت ماه 1394 = 20-05 2015

وضعیت وخیم دانشجوی مجروح اعتراضات مهاباد

“آکام تلاج” یکی از زخمی‌شدگان اعتراضات مهاباد است که به دلیل شدت جراحات وارده، قطع نغاع شده و پزشکان نیز از بهبود وضعیت وی نا امید گشتەاند.

بنابه گزارش كانون مدافعان حقوق بشر كردستان، وضعیت این جوان کُرد بسيار وخيم است ، بطوري كه پزشكان اميدي به بهبود سلامتی وي ندارند.

آکام تلاج دانشجوی دانشگاه آزاد مهاباد است که روز پنج‌شنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه در تجمع اعتراضی شهروندان مهابادی در مقابل هتل "تارا" در نتیجه شلیک نیروهای نظامی حکومت جمهوری اسلامی ایران به شدت زخمی شده بود.

وی پس از زخمی شدن به بیمارستان "امام خمینی" مهاباد منتقل و سپس به دلیل وخامت جسمانی به بیمارستان "امام خمینی" شهر ارومیه انتقال یافت.

آکام تلاج، طی مدت بستری در بیمارستان دو بار تحت عمل جراحی قرار گرفته، اما به دلیل اصابت ٤٠ ساچمه به دست و شکمش دچار خونریزی داخلی شده است.

یکی از خویشاوندان این جوان کُرد به "كانون مدافعان حقوق بشر كردستان" گفت ، که وی همچنان در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام خمینی ارومیه بستری است و پزشکان سرگرم مداوای وی هستند. اما به گفته پزشكان ، اميدي به زنده ماندن و يا بهبود وي نيست.

وي همچنين گفت که اصابت ساچمه به قسمتی حساس از سر آکام تلاج موجب ضایعات مغزی و فلج اندام های حرکتی او شده است.

اين منبع گفت كه متاسفانه آكام قطع نغاع شده و همچنين از ناحيه كبد معده و ديافراگم تير خورده و هم اکنون در بيمارستان امام خميني اروميه، تحت تدابير شديد امنيتي بستري مي باشد. و بجز پدر و مادر وی کسی حق دیدن وی را ندارد.

گفتنی است که روز پنج‌شنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری، تجمع شهروندان مهابادی در مقابل هتل "تارا" در اعتراض به مرگ مبهم فریناز خسروانی، با دخالت نیروهای حکومتی به خشونت کشیده شد.

شهروندان مهابادی در این تجمع اعتراضی، خواستار محاکمه عاملین مرگ فریناز خسروانی شدند.

این تجمع به صورت مسالمت آمیز آغاز شده بود که با حضور پر تعداد نیروهای امنیتی و نظامی به خشونت گراییده شد.




حقیقتگو May 20, 2015 12:07 PM

وضیعت وخیم دانشجوی مجروح و مصدوم اعتراضات شهرمهاباد کره مریخ و در مقابل تجاوز مریخی های اسلامی به خانمی درهتل شهر مهاباد کره مریخ به ایران نشینان در کره زمین چه ربطی داره ؟ حالا اگر ایران نشینان کره زمین بخواهند برعلیه مریخی های اسلامی متجاوز و ظالم اسلامی وارد عمل شوند بدلیل دوری راه میلیونها کیلومتری و آنهم با پای پیاده و نداشتن سفینه امام زمان متاسفانه میسرشان نیست !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: