آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 1 خرداد ماه 1394 = 22-05 2015

عراق؛ داعش به سرعت در حال پیشروی است

گزارشگر تلویزیون بی بی سی در گزارشی از عراق گفت: داعش به سرعت در حال پیشروی است. سقوط شهر پالمیرا در سوریه، هم برای دولت سوریه و هم برای دولت عراق بسیار نگران کننده است و نشان می دهد تلاشها برای مقابله با داعش با مشکلات جدی مواجه است.

گفته می شود فقط دویست نیروی داعش در عملیات علیه الرمادی حضور داشتند و توانستند بر دو هزار و پانصد نیروی نظامی عراق در این شهر غلبه کنند و آنها را از آن محل بیرون برانند. این وضع نشان می دهد ارتش عراق در وضع بسیار بسیار بدی قرار دارد.

شهر الرمادی فقط شصت مایل تا بغداد، پایتخت عراق فاصله دارد. اما مردم بغداد فعلا نگران نیستند و گمان نمی کنند داعش بتواند به بغداد برسد. دولت عراق و دیپلماتهای غربی حاضر در این کشور امیدوارند وضع عراق بزودی تغییر کند و شهر الرمادی بار دیگر پس گرفته شود.


ستيزه جويان داعش در شرق رمادی پيشروی کردند

به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد، در حالی که نیروهای طرفدار دولت در تلاش برای بازپس گرفتن رمادی هستند، ستیزه جویان داعش در حال پیشروی به سمت شهر فلوجه هستند تا بتوانند مناطق بیشتری را در استان الانبار به کنترل خود درآورند و به این ترتیب به پایتخت عراق نزدیک شوند.

امیر الفهداوی از فرماندهان نیروهای قبیله ای سنی طرفدار دولت در این منطقه گفت: ستیزه جویان داعش در حدود پنج کیلومتری شهر خالدیه نزدیک پایگاه نظامی حبانیه هستند، جایی که نیروهای بسیج مردمی (شبه نظامیان شیعه) مستقر هستند.

وی در مصاحبه با رویترز افزود : ما با کمبود تسلیحات روبرو هستیم و مهمات ما رو به اتمام است. ما درخواست نیروی کمکی کرده ایم. ما به طرف صدیقیه عقب نشینی کرده ایم. من اطمینان ندارم جنگجویان ما بتوانند بیش از این مقاومت کنند.

عزال عبید از اعضای شورای استانی الانبار نیز در مصاحبه با رویترز گفت: با نزدیک تر شدن ستیزه جویان داعش صدها نفر از مردم پا به فرار گذاشته اند.






Ira May 21, 2015 03:55 AM

اگر در ایران با هر حکومتی با آمریکا متحد شود
تمام کشورهای ایران در جهان دوست آمریکا شود

خود وجود ایران بدون دشمن در جهان هویدا شود
ایران را نگذاریم هم چون دشمن در هر جهانی دشمن شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


نقی May 22, 2015 07:13 AM

همه برای تصرف دکان اخوندها دعا کنیم تنها راه نجات ملت ایران تقدس زدایی کاذبی است که اخوندها از قبرها ساختن

گزارش یا اعتراض به این نظر


Dariush May 22, 2015 01:24 PM

همانطور که آثار تاریخی ایران را نابود کردند، امیدوارم مکان‌های مذهبی نجف و کربلا هم با خاک یکسان شود تا داغی‌ باشد بر دل‌ آخوند‌های ایران :)

گزارش یا اعتراض به این نظر


روشنگر May 22, 2015 07:14 PM

تنها ارزوى من اين است كه داعش شهرهاى نجف و كربلا را به تصرف دراورد و مرقد مطهر امام حسين و امام على را با خاك يكسان كند و چنان نابودش كند كه ديگر اثارى از دكان و بازار اخوندها باقى نماند، وسپس داعش نابود شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


ghasem May 22, 2015 08:51 PM

از کربلا برای ما ساده اندیشان قرن هاست که بت ساختند و به این وسیله از عقاید ساده اندیشان تا توانستند سود بردند امید است که دعاش این بت بزرگ را نابود کند که به ما فهمانده شود که همه اینها برای سوار شدن بر ماست به امید روزی که خرد جای خرافات را به گیرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


البرز May 23, 2015 10:55 AM

از زمان قاجار اين اخوندهاى كثيف و مفتخور زور زدند كه مردم ايران را خرافاتى كنند و تا حدى هم موفق شدند ولى از زمانيكه خمينى كثيف وارد ايران شد و جمهورى كثيف اسلامى را داير كرد بسيارى از مردم خرافاتى از اين اسلام كثيف روگردان شدند و در حال حاظر كله پوكهاى هستند كه بخاطر منافع شخصى حاظر به كشتار و تجاوز هستند ، داعش ميخواد دكان حسين و علي راكه سودش تو جيب اخوندها ميره تخته كنه و خودش يك دكان جديدى راه بندازه نتيجه جمهورى كثيف اسلامى= داعش

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: