آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 31 اردیبهشت ماه 1394 = 21-05 2015

بازداشت شدگان اعتراض مهاباد شکنجه شده اند+عکس

تعداد زیادی از دستگیر شدگان اعتراضات اخیر مهاباد همچنان در بازداشت وزارت اطلاعات به سر می برند و تحت شکنجه قرار دارند.

بنا به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کردستان،از روز پنجشنبه ١٧اردیبهشت ماه تاکنون حدود ١٦٠ نفر طى اعتراضات شهر مهاباد و سردشت و دیگر شهرهای کردستان بازدشت شدەاند که تعداد زیادى از آنان همچنان با بى خبرى در بازداشت به سر مى برند.

پدر یکی از دستگیرشدگان که برای اطلاع از وضعیت فرزندش به ارگانهای قضائی و امنیتی در مهاباد مراجعه کرده بود، تعداد دستگیر شدگان این شهر را بین ١٠٠ الی ١٤٠ نفر تخمین می زند.

خانواده یکی دیگر از بازداشت شدگان که نخواست نامش فاش شود به "کانون مدافعان حقوق بشر کردستان" گفت: از لحظه دستگیری فرزندشان تا کنون اجازه ملاقات با او را ندارند و در بی خبری به سر می برند. این در حالیست که براساس گزارش بسیاری از خانوادەها "بازداشت شدگان به اداره اطلاعات مهاباد و به دلیل کمبود جا به شهرهای دیگر همچون ارومیه و .. منتقل و تحت شکنجه قرار گرفته اند."

از طرفی دیگر گفتەهای اغلب کسانی که تا کنون آزاد شدەاند، حاکی از آن است که به شدیدترین شیوه ممکن تحت شکنجه و ضرب و شتم ماموران وزارت اطلاعات قرار گرفتەاند (عکس زیر)، و آزادی آنها با قید وثیقه و تعهد کتبی بوده است.

گفتنی است روز دوشنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه، یک دختر جوان اهل مهاباد به نام فریناز خسروانی که از کارمندان هتل “تارا” بوده است، طبق هرآنچه اعلام شده و جهت حفظ “ناموس” و جهت جلوگیری از تجاوز کارمند دولتی از طبقە چهارم این هتل خود را به پایین پرت کرده است.

بعد از این ماجرا و فراخوان تعدادی از فعالان مدنی و جوانان مهاباد، عصر روز پنج شنبه ١٧ اردیبهشت ماه، شماری از مردم مهاباد در اعتراض به عدم پاسخگویی مسئولین امر در خصوص مرگ فریناز خسروانی در مقابل هتل تارا تجمع کرده که این تجمع با دخالت نیروهای حکومتی به خشونت کشیده شد.

در این تظاهرات بیش از ۳۰ نفر زخمی که یکی از زخمی ها بنام “آکام تلاج” که بعد از دو بار عمل جراحی ، در وضعیت وخیم قرار دارد و به گفته منابع مطلع دچار قطع نغاع و امیدی به بهبودی وی نیست.

**************************************************



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: