آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 31 اردیبهشت ماه 1394 = 21-05 2015

منبع عربی: فروپاشی ارتش سوریه و احتمال سقوط اسد

روزنامه العرب در گزارشی نوشت: پس از شکست های سنگین ارتش سوریه و استمرار این شکستها در جبهه های جنگ، رژیم تهران به شدت تلاش می کند مانع سقوط رژیم بشار اسد شود.

این منبع نوشت: اکنون ثابت شده که خیانتهای بزرگی در ارتش سوریه رخ داده است و عده ای از نظامیان سوری سبب سقوط چند شهر و منطقه شده اند.

به گفته این منبع، پیش بینی می شود کارشناسان سپاه پاسداران که صدها نفرشان در سوریه حضور دارند ، بازسازی ارتش سوریه را برعهده گیرند.

این روزنامه نوشت: تحلیلگران بعید می دانند رژیم تهران بتواند فروپاشی ارتش سوریه را متوقف کند بویژه اینکه دایره خسارتهای آن بشدت افزایش یافته است.

تحلیلگران می گویند: شدت گرفتن توجه رژیم ایران به سوریه از جمله سفر اخیر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی به بیروت و گفتگوهای وی با سرکرده حزب الله لبنان به این علت است که رژیم تهران پی برده ادامه فروپاشی ارتش سوریه در چند منطقه به معنی سقوط نظام است. امری که طرح توسعه طلبانه رژیم ایران در منطقه را نابود می سازد و بازوی نظامی اش در لبنان را نیز تهدید می کند.


آموزش مخالفان سوری آغاز شده است

فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه از آغاز برنامه آموزش مخالفان میانه روی سوری خبر داد.

به گزارش اسکای نیوز، دانیل روبنشتاین در مصاحبه با این شبکه گفت: موضع و سیاست آمریکا در مورد سوریه چند بخش مختلف دارد. ما همچنین برای کمک به مخالفان میانه رو سوری در زمینه های سیاسی، نظامی و دیگر زمینه ها تلاش می کنیم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: