آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 31 اردیبهشت ماه 1394 = 21-05 2015

محرومیت ۱۱۶ ناشر از شرکت در نمایشگاه آینده

خبرگزاری هرانا ـ رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران با اشاره به صدور ۱۴۱ رأی در طول ۱۰ روز برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، از محرومیت ۱۱۶ ناشر از حضور در نمایشگاه سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، همایون امیرزاده، رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران شرکت‌کننده در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، درباره تعداد آراء صادره برای متخلفان تا پایان این نمایشگاه گفت: در طول ۱۰ روز برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۱ رأی صادر شد که بر اساس آراء صادره در ۱۱۶ مورد، رأی به محرومیت از حضور در نمایشگاه سال آینده صادر شد.

وی با بیان اینکه محرومین از حضور در نمایشگاه کتاب تهران در سال ۱۳۹۵، ناشران غیرحرفه ای و جدا از قاطبه صنف نشر هستند، از ذکر اسامی این ۱۱۶ ناشر متخلف خودداری و در عین حال تاکید کرد: ما قصد انتشار اسامی این ناشران غیرحرفه ای را نداریم، اما همانگونه که امسال در راستای تجدیدنظر در خصوص ناشرانی که سال گذشته از حضور در نمایشگاه کتاب ۹۴ محروم شده بودند، اقدامی صورت نگرفت و این مساله باعث رضایتمندی صنف نشر شد، قصد داریم این مسیر را برای سال آینده هم ادامه دهیم.

رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران اضافه کرد: امسال هیات رسیدگی به تخلفات ناشران بر مبنای گزارشها و درخواست هایی که از سوی بخش های مختلف که مجری آن تشکل های نشر بودند، می رسید، اقدام به ورود به پرونده ها کرد. این کار، کار بسیار سنگینی بود که بدون هماهنگی و همکاری تشکل های نشر ممکن نمی شد.

امیرزاده مدعی شد: تشکل های نشر با درک درست لزوم رعایت ناشران حرفه ای طی یک برنامه ریزی منسجم، بخش مهمی از ناشران غیرحرفه ای را که هر ساله با حضورشان موجب تضعیف حقوق هم‌صنفی‌هایشان می شدند، شناسایی کرد و مجموع آراء صادره حاصل همگرایی و وحدت رویه تشکل های صنفی نشر در برخورد با ناشران غیرحرفه ای بود.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد از آراء صادر شده ناظر بر عرضه و فروش کتاب سایر ناشران بود، ادامه داد: این امر نشان‌دهنده این مساله است که ضرورت دارد که شیوه نامه ها و دستورالعمل ها در خصوص حضور ناشران در نمایشگاه کتاب مورد بازنگری جدی قرار گیرد تا عملا قبل از ورود به نمایشگاه، پالایش های اولیه صورت گیرد و تصمیم های اجتماعی ناشی و تاثیرات اجتماعی ناشی از صدور آراء کاهش پیدا کند.

رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران در پایان توضیح داد: طبیعتا نگاه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات رسیدگی به تخلفات ناشران، معطوف به همراهی با صنوف مرتبط بوده و هیات نسبت به گزارش های درستی که از سوی تشکل ها ارائه می شود، بی توجه نبوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: