آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 3 خرداد ماه 1394 = 24-05 2015

کشف توطئه ترور رئیس جمهوری آلمان

مقامات سوئیس در حال تحقیق درباره یک توطئه احتمالی برای ترور یوآخیم گاوک رییس جمهوری آلمان توسط یکی از اعضای داعش هستند. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه برلینر مورگن پست در گزارشی نوشت، اسامه ام. 27 ساله از سوی مقامات سوئیس متهم شده است که در حال برنامه ریزی برای یک حمله تروریستی علیه رئیس جمهوری آلمان با مواد انفجاری و گازهای سمی بوده است.

این فرد متهم است که قصد داشته به محل اقامت «یواخیم گاوک» در برلین حمله کند. وی همچنین متهم است که قصد داشته به یک بیمارستان نظامی و یکی از ساختمان های متعلق به شرکت داروسازی «بائر» حمله کند. مقامات امنیتی سوئیس همچنین احتمال می دهند که این فرد در تلاش بوده تا یک شبکه مخفی تروریستی در داخل این کشور ایجاد کند.

اسامه ام. که در مارس 2014 در شمال سوئیس بازداشت شده، خود را فردی شناخته شده و قابل احترام در گروه داعش معرفی کرده است. گفته می شود که این فرد ارتباطاتی با برخی اعضای این گروه تروریستی در سوریه، اتریش، آلمان و انگلیس داشته است.

در همین حال استفان اشمیت یکی از سخنگویان دادستانی فدرال آلمان به این روزنامه آلمانی گفته است که دادستان کل آلمان به خوبی در جریان روند بازپرسی از این فرد است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: