آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 3 خرداد ماه 1394 = 24-05 2015

داعش را فراموش کنید! در ایران چه کردند؟ + عکس

تخریب فاجعه بار آثار تاریخی ایران بدست مأموران و مزدبگيران پست و فرومايه جمهوری اسلامی بسیار دردناک و غیرقابل جبران است.

تپه 8000 ساله با 20 میلیون تومان رشوه صاف شد (عکس های زیر)

یکی از مقامات مسئول در دزفول از رشوه گیری دو کارمند میراث فرهنگی این شهر برای موافقت با تخریب یکی از کهن ترین تپه های باستانی ایران که نخستین نشانه های خط و کتابت ایرانیان کهن در آن پیدا شده است، خبر داد.

به گزارش ایرنا، یکی از تپه های پیرامون اثر باستانی چغامیش در اطراف شهر دزفول اواخر اردیبهشت ماه توسط یکی از کشاورزان تخریب و تسطیح شد.

به دنبال تخریب این تپه باستانی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول از کار برکنار شد.

این مقام مسئول که خواست نامش در خبر ذکر نشود به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دو کارمند میراث فرهنگی در دو بخش مختلف در خصوص تخریب و تسطیح یکی از تپه های چغامیش تخلف کرده و با دریافت 200 میلیون ریال رشوه به کشاورز چراغ سبز نشان دادند.

وی افزود: پس از دریافت رشوه، نظر مساعد و بلامانع بودن تسطیح تپه تاریخی چغا میش به کشاورز اعلام شد، ولی مجوزی (کتبی) در این باره داده نشده است.

وی در ادامه گفت: رییس برکنار شده میراث فرهنگی دزفول در این تخلفات مقصر نبوده است، ولی با توجه به زمزمه های قبلی احتمال تغییرات، بروز تخلف رشوه گیری، سبب شد این جابجایی سرعت بگیرد و یعقوب زلقی به عنوان سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول منصوب شود.

اسدالله درویش امیری معاون امور مجلس، حقوقی و استانهای سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز به تازگی از نشست هیات فوق العاده رسیدگی به تخلفات اداری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به منظور بررسی پرونده تعرض به یکی از تپه های مجاور محوطه تاریخی چغامیش خبر داد.

وی در زمینه بروز این تخلف اظهار کرد: برابر مقررات آیین نامه رسیدگی به تخلفات اداری و تکمیل مستندات تخلف نامبردگان در فرصت قانونی، جرم آنان رسیدگی و احکام جرم متعاقبا صادر و اعمال خواهد شد.

چغامیش را باید نخستین منطقه در ایران دانست که خط و کتاب در آنجا پیدا شده که قدمت آن به هشت هزار سال پیش می رسد.

سایت باستانی چغامیش واقع در دشت خوزستان و در کنار رودخانه دز در دوران خود دارای خانه های خشتی بوده و در این منطقه فعالیت های کشاورزی، بازرگانی و اقتصادی صورت می گرفت.

در این تپه ها آثار یک شهر باستانی ساخته شده از خشت های پخته متعلق به عصر پیدایش خط مشاهده شده است.

**************************************************



Nader May 24, 2015 02:53 PM

شرم برکسانی که این فجایع رو میبینند و باز هم حسین حسین میکنند و اسلام را قبول دارند اسلام ضد ایرانی بوده و هست و خواهد بود داعشی های محمد خونخوار ۱۴۰۰ سال پیش این آیین کثیف را با کشتن و سر بریدن و تجاوز و غارت بر کشورمان تحمیل کردند به امید آزادی از بند اسلام

گزارش یا اعتراض به این نظر


نادر May 24, 2015 03:12 PM

تخريب اثار بأسناني توسط داعشي هاي ايراني تازگي ندارد از روز اول انقلاب اسلامي چنين جناياتي نسبت به اثار تاريخي و فرهنگي ايران بخصوص آثاري كه نمايانگر پيشروي جامعه و در جهت زدودن خرافات و عقب افتاده گي بوده اند انجام گرديده است خميني شخصا دستور داد روي ميناتورهاي عالي قاپو را رنگ بريزند چون در انها زنها بي چادر و در حال رقص بودند دستور تخريب پاسارگاد هم صادر شد كه مردم غيور شيراز جلوي أنرا گرفتند ولي ارامگاه بزرگ راد مرد تاريخ ايران و بنيان گذار ايران نوين تخريب شد تا نامي از اوًباقي نماند هفته پيش هم پاره اي از مدارك كتبي دوران شكوفاءي و تمدن مدرن ايران را در موزه رضا عباسي سوزاندند در پي اين جنايات و تخريب هاي اثار بأسناني ايران داعشيان نام تمام شهرها، بيمارستانها، دانشگاه ها ، فرودگاهها، حاده ها، بنادر و هزاران أماكن ملي و ميهني را عِوَض كردند و نام افرادي كه هيچ نقشي در بوجود اوردن اين أماكن نداشته اند را بر انها نهادند زنها هم در ميناتورهاي دورات داعش ايران بايد با حجاب باشند مانند داعش هاي عراق انها هم فكر ميكنند با تخريب تاريخ، مردم و نسل نو قريب ميخورند و فكر خواهند كرد همه چيز در ايران توسط داعشي ها ساخته شده است بهمين دليل و در جهت قريب بي سوادان و حمايت از تخريب ايران توسط داعشيان اخوندي، بي بي سي هم فقط عكس هاي ٧٠ سال پيش ايران را چاپ ميكند اين بيچارگان از قدرت فكر و كتاب كاملا بي اطلاعند

گزارش یا اعتراض به این نظر


مهسا May 24, 2015 03:15 PM

تف توي صورت كريه خامنه ايي دزد بزرگ كه اين دزدهاي كوچك را در حكومت كثيف اسلاميش پرورش داد لعنت بتو خامنه ايي وايل وتبارت

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش May 24, 2015 06:10 PM

باید به داعش سنی دورود فرستاد که با شهامت کامل آثار باستانی را نابود می کند وبه گردن این و آن هم نمی اندازد ولی جمهوری داعش شیعه در نهایت رذالت و فرومایگی همان کار داعش سنی را به نحو موزیانه تر و به قول علما با استفاده از فقه متعالی شیعه انجام می دهد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: