آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 6 خرداد ماه 1394 = 27-05 2015

برادر گروگان آمریکايی: اتهامات خنده دار است

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از واشنگتن نوشت: برادر جیسون رضائیان خبرنگار روزنامه واشنگتن پست که 10 ماه است در ایران زندانی است روز سه شنبه با درخواست از رژیم ایران برای آزادی او گفت اتهامات در مورد جاسوسی علیه برادرش خنده دار است.

علی رضائیان در مصاحبه با فرانس پرس در واشنگتن افزود خانواده جیسون رضائیان اجازه پیدا نکردند در محاکمه روز سه شنبه او در یک دادگاه انقلاب در تهران حضور پیدا کنند.

مادر جیسون رضائیان نیز طی دو هفته گذشته در ایران بوده است به این امید که بتواند در جلسه محاکمه پسرش حضور پیدا کند.

رضائیان گفت وقتی دیروز آنها اعلام کردند این محاکمه به طور غیر علنی و در پشت درهای بسته برگزار می شود بدین معنی بود که مادرم و همسر جیسون اجازه نخواهند داشت در دادگاه حاضر شوند.

با این حال خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) اعلام کرد یگانه صالحی همسر جیسون رضائیان در دادگاه حاضر شد. صالحی که او نیز یک خبرنگار است به همراه همسرش بازداشت اما پس از دو ماه و نیم بازداشت ، به قید وثیقه آزاد شد.

مادر جیسون رضائیان دو هفته قبل زمانی که پسرش در زندان اوین تهران اجازه ملاقات با وی را پیدا کرد از طریق گوشی تلفن توانست چهار دقیقه با او صحبت کند.

علی رضائیان در مصاحبه با فرانس پرس گفت برادرش فردی بسیار اجتماعی و خوش معاشرت است و زندان انفرادی ضربه ای جدی به وی وارد می کند. او فقط با نگهبان ها و بازجوها تماس دارد.

جیسون رضائیان از ماه ژوئیه در زندان انفرادی بوده است.

آمریکا در بحبوحه مذاکرات هسته ای به دفعات در حاشیه این مذاکرات به مسئله رضائیان اشاره کرده است.

علی رضائیان تصریح کرد در حالی که برخی ها ممکن است بر این باور باشند که سرنوشت جیسون با مذاکرات هسته ای در هم تنیده است اما خانواده وی خواستار آن هستند که با این پرونده به طور جداگانه برخورد شود.

وی گفت مقامات ایرانی باید مدارک ارائه شده علیه جیسون رضائیان را بررسی کنند تا متوجه شوند که او هیچ اقدام بدخواهانه ای را انجام نداده است. جیسون به هیچ نوع اطلاعات محرمانه دسترسی نداشته است.

خانواده جیسون رضائیان همچنان نگران وضع سلامت او هستند.

آمریکا روز سه شنبه از فقدان کامل شفافیت در محاکمه رضائیان انتقاد کرد و از رژیم ایران خواست اتهامات پوچ علیه او را کنار بگذارد.

علی رضائیان گفت جیسون طی بیش از پنج ماه گذشته تقریبا هر روز تحت بازجویی بوده است.






Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: