آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 5 خرداد ماه 1394 = 26-05 2015

تیم هسته‌ای چگونه از پاسخگویی فرار کرد؟

آیا فریاد کوچک‌زاده آرزوی ظریف نبود؟

آنچه دیروز از جلسه نمایدگان با ظریف و عراقچی بیرون آمد، آرزوی تیم هسته ای برای فرار از پاسخگویی در خصوص ابهامات مذاکرات و گاف های فراوان خود در کوتاه آمدن مقابل خواسته های 5+1 بود و نقش برخی اصولگرایان در فراهم کردن این فضا کم نبوده است.

گروه سیاسی صراط - از جلسه غیرعلنی روز گذشته مجلس با ظریف و عراقچی فقط دو چیز باقی مانده؛ یکی فریاد کوچ زاده بر سر ظریف که عکس آن با شادی زایدالوصفی در رسانه های اصلاح طلب منتشر شده و دیگری، واگذار کردن کریمی قدوسی به خداوند توسط عراقچی!

به گزارش گروه سیاسی صراط، حاشیه های جلسه مذکور بی تردید اصل آن را به طور کامل گم کرد به گونه ای که دیگر کسی به یاد نمی آورد که ظریف و عراقچی قرار بود در جلسه توضیح دهند که با مطالبه فکت شیت و جزییات تفاهم لوزان چه کرده اند؟

کسی به دنبال این نبود که ظریف و عراقچی چه توجیهی برای تحریم جدید آمریکا و گستاخی اخیر دشمن شماره یک نظام جمهوری اسلامی درباره هواپیماهای ایرانی دارند؟ همه فراموش کرده بودند که پاسخ ظریف درباره ادامه دخالت های اسراییل در پرونده هسته ای و تاثیرپذیری آمریکا از این رژیم را بشنوند.

انگار نه انگار که قرار بود ظریف و عراقچی توضیح دهند که چرا هیچ پاسخ مشخصی برای شایعه پذیرش بازدید از مراکز نظامی کشور ندارند. و به طور کلی کسی نپرسید در جلسه دوساعته با نمایندگان، ظریف و عراقچی دقیقا چه گفتند و قرار است در مذاکرات آتی با 5+1، چگونه عمل کنند؟

از جلسه دیروز یک فریاد مانده و یک مظلوم نمایی؛ که هردوی آنها به نفع دولت و تیم هسته ای مصادره شده است.

در این میان، تقصیر برخی اصولگرایان منتقد دولت نیز در به وجود آمدن این ماجراها کم نیست. مهدی کوچک زاده گفت است ظریف با صدای بلند حرف زد و بی ادبی کرد اما توضیح نداده چرا خود با فریاد کشیدن بر سر وزیر خارجه، آن هم جلوی دوربین رسانه ها و نه در جلسه غیرعلنی، چنین خوراک کم نظیری را در اختیار موافقان تیم هسته ای و دلسپردگان به غرب و آمریکا قرار داده است.

آیا چنین اشتباهاتی از سوی منتقدان روند مذاکرات، در نهایت به فضاسازی موافقان دولت و فرافکنی آنها در خصوص جزییات مذاکرات کمک نمی کند و آیا گافها و اشتباهات تیم هسته ای را به حاشیه نمی برد؟ آیا این آرزوی تیم هسته ای نبود که منتقدان خود را تندخو نشان دهد که صرفا فریاد زدن بی منطق را بلدند و در مقابل، مذاکره کنندگان دولتی یازدهم، در کمال ادب(!)، سکوت می کنند، از مجلس خارج می شوند و تنها منتقدان را به خدا واگذار می کنند؟

بی تردید آنچه دیروز از جلسه نمایدگان با ظریف و عراقچی بیرون آمد، آرزوی تیم هسته ای برای فرار از پاسخگویی در خصوص ابهامات مذاکرات و گاف های فراوان خود در کوتاه آمدن مقابل خواسته های 5+1 بود و نقش برخی اصولگرایان در فراهم کردن این فضا کم نبوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: