آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 5 خرداد ماه 1394 = 26-05 2015

وضعیت احكام پسر رفسنجانی و مردم امروز

وکیل مدافع مهدی هاشمی گفت: با قضات پرونده موکلم صحبت و مصرانه درخواست کردیم تا دادگاه تجدید نظر به صورت علنی برگزار شود.

به گزارش بهارنیوز، سیدمحمود علیزاده طباطبایی گفت: همچنین از دادگاه خواستیم که استماع شهادت شهود انجام شود که تا کنون پاسخی به این درخواست های ما داده نشده است. وی در پاسخ به این سوال که آیا وقت برای دادگاه تجدید نظر تعیین شده است، یا نه، گفت: تا کنون که زمانی برای دادگاه تعیین نشده است. دادگاه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی از 11 مرداد سال 93 در شعبه 28 دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی محمدعلی مقیسه آغاز شد و تا 15 دی ماه که آخرین جلسه برگزار شد، ادامه یافت. قاضی مقیسه برای تحقیق و بررسی بیشتر روی پرونده، وقت تنفس اعلام کرد و بعد از یک ماه و پنج روز، دوشنبه 20 بهمن و شنبه 25 بهمن مهدی هاشمی و وکلای او برای اخذ آخرین دفاعیات به دادگاه احضار شدند.

اواخر سال گذشته بود که حکم پرونده مهدی هاشمی صادر شد و حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه حکم صادره هنوز قطعی نشده است و برای بیان جزئیات آن معذوریت قانونی دارم، گفت: در رابطه با یک بخش از اتهامات «م.ه» به استناد ماده سوم قانون تشدید مجازات مرتکبان ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری حکم به حبس، جزای نقدی و انفصال صادر شده است. وی افزود: همچنین در خصوص اتهام دیگر متهم با استناد به تبصره 2 ماده پنجم همان قانون، حکم حبس، جزای نقدی، رد مال و انفصال صادر شده است.

به گفته محسنی اژه ای، این فرد درباره مسایل امنیتی به حبس محکوم شده است. سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: هنگامی که حکم قطعی شد، آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد؛ ضمن اینکه حکم صادره قابل تجدیدنظرخواهی است. بنا به گزارش ها مهدی هاشمی راضی به اعتراض نسبت به رای نشد اما وکلایش در آخرین روز از فرصت باقی مانده به درخواست مادر موکل درخواست اعتراض را ثبت کردند. شعبه 54 تجدیدنظر دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی تهران برای رسیدگی به این پرونده در مرحله تجدید نظر تعیین شده است.

** حکم پرونده مدیر مسوول روزنامه مردم امروز مشخص نیست
علیزاده طباطبایی همچنین در خصوص پرونده روزنامه مردم امروز گفت: با مراجعه ای که به دادگاه داشتم قاضی پرونده گفته که حکم را نوشته و درحال مشورت با بقیه قضات است. وی ادامه داد: بعد از امضای قضات حکم اعلام می شود.

روزنامه مردم امروز پس از 19 شماره انتشار، با دستور شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه به دلیل انتظار مطلبی تحت عنوان «من هم شارلی هستم» توقیف شد. علاوه بر توقیف روزنامه مردم امروز از سوی دادستانی تهران، هیئت نظارت بر مطبوعات نیز در جلسه روز 29 دی 93 پروانه انتشار روزنامه یاد شده را به استناد بند ٧ ماده ٦ قانون مطبوعات و همچنین ماده ٢٧ این قانون، لغو و پرونده آن را به مرجع قضایی ارجاع کرد.

در نهایت، با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست، پرونده روزنامه مردم امروز به اتهام توهین به مقدسات به شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد. شعبه 76 دادگاه، دوازدهم اردیبهشت امسال با حضور هیات منصفه به پرونده مدیرمسئول این روزنامه رسیدگی کرد که هیئت منصفه متهم را مجرم شناخت و مستحق تخفیف در مجازات ندانست.



mitra farahani May 26, 2015 05:43 AM

در مملکت اسامی بیشتر دادگاهای مردم عادی برای صرفه جوئی دروقت چون جرم از نظر قاضی های عادل مشهود است اگرهم تشکیل شود حد اکثر یک ساعته میباشد وحکم هم یا اعدام گروهی است یا زنادن طولانی است
اما دادگاهای خواص یا آقازادهای حاج اقا لمپن ها مادام العمراست محرمانه در رختخواب تشکیل میشود یا اصلا تشکیل نخواهد شد ودر پایه حکم معافیت صادر میشود تازه اگر حکمی هم برخلاف میل مجبورشونداجراکنند محکوم بیگناه را به زندان هتل چند ستاره میفرستند تا متنبه شوند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: