آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 6 خرداد ماه 1394 = 27-05 2015

ظریف: ادعای دفتر احمدی‌نژاد قابل پیگیری است

ایسنا: «بدنبال ادعای دفتر رئیس دولت‌های نهم و دهم (احمدی نژاد) مبنی بر عدم اجازه‌ دولت قبل به انجام مصاحبه ماموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با دانشمندان هسته‌ای ایران، روابط عمومی وزارت امور خارجه طی اطلاعیه‌ای از اتهام نشر اکاذیب به وزیر امور خارجه ابراز تاسف نموده و آن را در زمان مناسب خود قابل پیگیری حقوقی اعلام کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی وزارت امورخارجه، دفتر رئیس دولت‌های نهم و دهم به اطلاعات نهادهای مسئول داخلی و همچنین گزارش‌های رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در سایت آژانس قابل دسترس می‌باشد، ارجاع داده شده است.»

گزارش قبلی

در حالی که احمدی‌نژاد اظهارات ظریف درباره پیشینه مصاحبه بازرسان آژانس با دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی را با انتشار بیانیه‌ای تکذیب کرد، اما مستندات رسمی نشان می‌دهد که آژانس در سال‌های گذشته که دولت نهم و دهم را نیز شامل می‌شود، از تاسیسات نظامی و مراکز دانشگاهی و نیز افراد مرتبط با برنامه هسته‌ای در ایران بازدید و بازرسی و مصاحبه داشته است.

١- آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش مدیرکل در دسامبر ٢٠٠٥ به صراحت از بازدید بازرسان آژانس و نمونه‌برداری‌هایی که انجام گرفته است، گزارش داده است: ایران در نوامبر ٢٠٠٥ (یعنی حدود آبان‌ماه ١٣٨٤، در زمان دولت نهم) موافقت کرد که به آژانس اجازه بازدید از سایتی در تاسیسات نظامی پارچین را بدهد. آژانس توانست برای اثبات نبود مواد هسته‌ای در آن سایت نمونه‌برداری‌های لازم را انجام دهد.

٢- مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم‌چنین در گزارش ماه ژوئن ٢٠٠٦(تابستان ١٣٨٥، در زمان دولت نهم) از بازدید آژانس از یک دانشگاه فنی به تاریخ ژانویه ٢٠٠٥ نیز گزارش می‌دهد، و خواهان توضیحات بیش‌تری از ایران در خصوص نتایج بازرسی درخواست کرده است.

بنا بر این امکان بازدید از تاسیسات نظامی و حتی دانشگاه‌های فنی و مصاحبه و گفت‌وگو با مسوولان مربوطه در دانشگاه درباره برخی ملاحظاتی که وجود داشته است، در چارچوب همکاری‌ها انجام شده و گزارش رسمی در مورد آن وجود دارد.

هم‌چنین بر اساس گزارش‌های رسمی آژانس که همه در سایت رسمی آن قابل دسترسی است، حداقل در چند مورد به طور مشخص مصاحبه به دانشمندان هسته‌ای انجام گرفته است.


احمدی نژاد: ‌ادعای ظريف کذب محض است

دفتر رئیس دولت‌های نهم و دهم با صدور اطلاعیه‌ای، ادعای وزیر امور خارجه مبنی بر مصاحبه آژانس بین المللی انرژی اتمی با دانشمندان هسته‌ای با مجوز دولت قبل را کذب محض دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس دولت‌های نهم و دهم در این اطلاعیه آمده است:

به اطلاع ملت شریف ایران می‌رساند که ادعای آقای محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه، مبنی بر اجازه دولت قبل به انجام مصاحبه مأموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با دانشمندان هسته‌ای ایران، کذب محض است.

به عنوان یک سیاست قطعی و مبتنی بر حقوق مسلم هسته‌ای ملت ایران، در دوره‌ دولت‌های نهم و دهم، هر گونه مصاحبه یا بازجویی و یا ملاقات مأمورین آژانس یا هر نهاد بین المللی خارجی دیگر با دانشمندان هسته‌ای، به صراحت و به صورت رسمی و علنی توسط رئیس محترم دولت ممنوع اعلام شد. روش خردمندانه آن است که مسئولین و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای به‌جای نشر اکاذیب، ملت ایران را به طور کامل در جریان جزئیات و روند مذاکرات هسته‌ای جاری قرار دهند.



babak May 26, 2015 08:23 PM

برو خجالت بکش دزد بد همه چیز وقتی حرف از آنهمه حیف میل هایی که کردی میشود تو هم کوری هم کر معلوم نیست تو کدام گری هستی حال وقتی یک چنین مطلبی که صحت هم دارد زده میشود به قبات بر میخورد و صحبت از اطلاعات درست به مردم میکنی بترس از اون روزی که دور هم نیست همین مردم ستم دیده گریبانت را گرفته تو و ان رئیس مفلوک و خائنت را همانند قذافی به درک واصل کنند خبر داری که رئیس پلیست در حصره خانگیست ؟ همان خوکی که در انتصابات ۸۸ چه فجایعی کرد ؟ و توی نکبت را به ما تحمیل کرد ؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: