آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 6 خرداد ماه 1394 = 27-05 2015

مذاکرات اتمی؛ سخنان مهم سفرای اروپايی و عراقچی

صداوسیمای رژیم: معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: احتمال دارد مذاکرات بعداز دهم تیرماه هم ادامه یابد. (تمدید شود)

عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای امروز در بدو ورود به فرودگاه وین با بیان اینکه تا مهلت دهم تیرماه کار ادامه پیدا خواهد کرد و ممکن است حتی فراتراز آن هم برود، گفت: ما مقید به زمان نیستیم بلکه مقید به این مساله هستیم که یک توافق خوب با جزییاتی که مطلوب ما هست حاصل شود، هرچند زمان زیادی طلب کند.

سخنان مهم سفرای اروپايی

به گزارش خبرگزاری رویتر از واشنگتن ، سفرای کشورهای اروپايی در آمریکا روز سه شنبه اعلام کردند تحقق توافق هسته ای با رژیم ایران تا پیش از ضرب الاجل 30 ژوئن محتمل نخواهد بود، زیرا جزئیات فنی این توافق هنوز مشخص نشده است.

سفیر آلمان در جلسه شورای آتلانتیک در واشنگتن گفت: اطمینانی در باره دستیابی به توافق نهایی با رژیم ایران در مذاکرات هسته ای وجود ندارد و در بهترین حالت و در صورت توافق احتمالی هسته ای هیچ کاهشی در تحریمهای رژیم ایران تا قبل از پایان سال جاری صورت نخواهد گرفت.

سفیر فرانسه نیز در این جلسه گفت: تحریمها علیه رژیم ایران باقی می ماند زیرا برداشتن آن ها نیاز به تصمیم اجماع اتحادیه اروپا دارد.

وی با بیان اینکه ممکن است مذاکرات هسته ای پایانی ناروشن داشته باشد، افزود: احتمال توافق هسته‌ ای با رژیم ایران بعید به نظر می‌ رسد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: