آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 6 خرداد ماه 1394 = 27-05 2015

بنزين و گرانی ها؛ چراغ گاز و تخم مرغ هم روشن شد

بعد از لغو توزیع بنزین سهمیه‌ای، دولت قیمت گاز طبیعی را هم افزایش داد. مدیرعامل شرکت ملی گاز از افزایش ۱۵ درصدی تعرفه گاز تجاری، دولتی و خانگی نسبت به قیمت‌های سال ۹۳ خبر داده است.

خبرگزاري آريا – پس از افزايش يکباره قيمت بنزين به 1000 تومان و حذف بنزين سهميه اي، زمزمه افزايش قيمت ها در ساير بازارها بخصوص کالاهاي مصرفي به گوش مي رسد.

هر چند مسئولين دولتي براي جلوگيري از تشويش رواني جامعه و نابسماني قيمتي در سکوت خبري و بدون اطلاع قبلي تصميم به اجراي افزايش قيمت بنزين گرفتند، اما با گذشت تنها دو روز از اعلام تک نرخي شدن قيمت بنزين زمزمه افزايش قيمت ها در ساير بازارها بخصوص کالاهاي مصرفي به گوش مي رسد و فعالان بازار معتقدند بالا رفتن نرخ حمل و نقل در افزايش قيمت کالاها تاثيرمستقيم دارد و در روزهاي آينده بايد منتظر افزايش تدريجي قيمت ها بخصوص کالاهاي مصرفي و مواد خوراکي باشيم.

چنانچه از روز گذشته تخم مرغ با 100 تومان افزايش قيمت 400 تومان بفروش مي رسد و دليل اين افزايش قيمت از سوي فروشندگان افزايش کرايه هاي حمل و نقل به بهانه افزايش قيمت بنزين عنوان مي شود.

در چنين شرايطي سخنگوي دولت امروز طي اظهاراتي افزايش قيمت بنزين را بر قيمت ديگر کالاها بي‌تأثير دانسته و گفته است : طبق بخشنامه معاون اول رئيس جمهور دولت بر قيمت‌ها کنترل و نظارت دارد و البته درخواست‌ها را نيز بررسي و تلاش مي‌کند به‌جاي مجوز افزايش قيمت مابه‌التفاوت آن را بپردازد تا قيمت هيچ کالايي افزايش پيدا نکند.

نوبخت با بيان اين که به هيچ وجه موافق افزايش قيمت‌ها نبوده‌ايم و نيستيم و قصد تأمين اين کسري منابع را با فشار به مردم نداريم گفته است: اينکه نظارت بر افزايش قيمت‌ها در کشور بسيار ضعيف بوده و هست قبول داريم ، اما امسال تصميم بر اين است که با ياري مسئولين ذي‌ربط اين نظارت‌ها افزايش يابد تا حق کسي ضايع نشود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: