آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 6 خرداد ماه 1394 = 27-05 2015

ثبت سالانه دستکم 150 هزار طلاق در ایران اسلامی

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی طلاق را یکی از مهم‌ترین آسیب‌های کشور برشمرد و گفت: سالانه براساس آمار 150 هزار طلاق در کشور ثبت می‌شود که این مهم برای کشور مطلوب نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مرتضی میرباقری پیش از ظهر امروز در جمع روحانیون و مبلغان استان خراسان شمالی در سالن همایش‌های دانشگاه پیام نور خراسان شمالی اظهار داشت: ازدواج مجدد در خانم‌های طلاق گرفته 10 درصد و در آقایان 90 درصد است که انباشت زنان ازدواج نکرده برای کشور آسیب است و می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

وی شمار سرپرستان خانوار که توسط زنان را اداره می‌شود، 2 و نیم میلیون خانوار برشمرد و گفت: به طور قطع این یک آسیب جدی بوده که متوجه خانوارهایی است که توسط زنان اداره می‌شود.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی با اشاره به بالابودن شمار پرونده‌های قضائی در کشور گفت: طبق آمار ما در سراسر کشور 13 میلیون پرونده قضایی داریم که این خیلی بد است یعنی این آمارها نشان دهنده درگیری‌های بالا بوده که باید در این زمینه تدبیر شود.

وی درباره وضعیت حجاب در کشور گفت: قاطبه مردم در کشور به روحیه دینی اهمیت زیادی می‌دهند و بخش زیادی از زنان حجاب چادر را انتخاب کردند.

وی با اشاره به لزوم توجه به سه مؤلفه اعتماد، رضایت و مشارکت دادن مردم در کارها تصریح کرد: اگر رضایت مردم و مشارکت آنان پائین باشد به طور حتم باعث سوء استفاده دشمن می‌شود از این رو باید اعتماد مشارکت و رضایت مردم را بالا ببریم و زمینه مشارکت بیشتر آن‌ها را در عرصه‌های مختلف فراهم کنیم.

به گفته قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی یک سری از کارها در این عرصه باید توسط نظام انجام شود تا بیش از پیش زمینه اعتماد و رضایت و مشارکت مردم محقق شود.

وی ترویج و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی را ضروری برشمرد و گفت: در این مسیر با آنچه که مطلوب بوده فاصله‌ها داریم و این وظیفه مبلغان و روحانیون است که در این ارتباط وظیفه خود را انجام بدهند و اثرگذار باشند.

وی ارتقای آستانه تحمل مردم گسترش فضائل دینی و اخلاقی را در جامعه اسلامی برشمرد و گفت: بهبود شرایط در این عرصه به نفع کشور و جامعه است و از این رهگذر مبلغان دینی و خانواده ها نقش مهمی دارند.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه رمضان تصریح کرد: شما مبلغان می‌توانید با دعوت مردم به تعالیم و آموزه‌های دینی در جهت نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی و اخلاق در جامعه تلاش کنید.

وی در عین حال یادآور شد: مسائل و مشکلات یک ماهه بوجود نیامده که بخواهد سریع برطرف شود و لذا باید به صورت تدریجی با ابزارهای مختلف فرهنگ و اخلاق اسلامی در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در حوزه آسیب‌های ویژگی‌های اخلاقی و اجتماعی وضع بهتری نسبت به سایر استان‌ها دارد، گفت: البته وضعیت استان در برخی از موضوعات اجتماعی نگران‌کننده است که نیازمند تلاش مبلغان و روحانیون در دستگاه‌های فرهنگی است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: