آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 7 خرداد ماه 1394 = 28-05 2015

توافق هسته ای؛ واکنش رژیم تهران به شرط فرانسه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آتن، رژیم ایران امروز درخواست فرانسه برای امکان بازدید از مراکز نظامی جمهوری اسلامی در چهارچوب توافق هسته ای را بطور تلویحی رد کرد.

بنابراین گزارش، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه رژیم ایران که در یونان بسر می برد، روز پنجشنبه درخواست ها برای بازدید از مراکز نظامی در ایران را در چارچوب مذاکرات هسته ای، زیاده خواهی خواند و گفت: اگر طرف مقابل بر زیاده خواهی پافشاری کند، کار دشوار خواهد بود.

این در حالیست که وزیر خارجه فرانسه، دسترسی بازرسان بین المللی به همه تاسیسات نظامی رژیم ایران را شرط موافقت پاریس با توافق هسته ای اعلام کرده است.

لوران فابیوس که روز چهارشنبه در مجلس فرانسه سخن می گفت، در این باره اظهار داشت: فرانسه دستیابی به توافق هسته ای با رژیم تهران بدون تضمینی برای بازرسی از تاسیسات نظامی این رژیم را نخواهد پذیرفت.

رهبر حکومت ایران هفته پیش اعلام کرد: بازرسی از مراکز نظامی توسط کارشناسان خارجی مردود است.

وزیر خارجه فرانسه در این باره گفت: من تاکید می کنم در صورت ابهام در امکان بررسی همه تاسیسات رژیم ایران و از جمله مراکز نظامی، فرانسه با توافق هسته ای ‌موافقت نخواهد کرد.

وی افزود: من از کشورهای بزرگ که به همراه ما در مذاکرات شرکت دارند می خواهم در این زمینه مواضع فرانسه را دنبال کنند:‌ آری گفتن به یک توافق، اما نه توافقی که به رژیم ایران اجازه دستیابی به بمب اتمی را بدهد.

سخنگوی وزارت ‌خارجه آمریکا نیز گفته: بازرسی از تاسیسات نظامی رژیم ایران بخش مهمی از هرگونه توافق هسته ای خواهد بود

ماری هارف که به سخنان اخیر خامنه‌ای پاسخ می‌داد تصریح کرد: در غیراین صورت ما به مشکل برمی‌خوریم. ما و رژیم ایران توافق کرده‌ایم که ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ ای آنها بررسی شود. بخشی از این توافق شامل دسترسی به مراکز نظامی است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: