آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 7 خرداد ماه 1394 = 28-05 2015

ملكه انگليس طرح‌ جدايی از اروپا را اعلام كرد

ملكه انگليس طرح‌هاي دولت براي رفراندوم عضويت در اتحاديه اروپا را اعلام كرد تا بعد از انتخابات اخير پارلماني اولين گام براي كنار كشيدن از همين مقدار اتحاد حداقلي لندن و بروكسل توسط دولت تماماً محافظه كار انگليس برداشته شود.

به گزارش رويترز، روز چهارشنبه بعد از آنكه اليزابت دوم، ملكه 89 ساله انگليس در جلسه آغاز به كار پارلمان متني را قرائت كرد كه از سوي دولت كامرون براي رفراندوم عضويت در اتحاديه اروپا نوشته شده است، ديويد كامرون، نخست وزير انگليس گفت ترجيح مي‌دهد در اتحاديه اروپا اصلاح شده باقي بماند اما اگر انجام اين تغييرات شكست بخورد، هيچ چيز را رد نمي‌كند.

كامرون با وعده تغيير مناسبات با اتحاديه اروپا در انتخابات پارلماني هفتم مه بار ديگر به قدرت رسيد اما در صورت شكست آن، به انگليسي‌ها اجازه مي‌دهد براي ماندن يا رفتن از اتحاديه اروپا در رفراندوم شركت كنند. دولت محافظه كار جديد قصد دارد قانوني را در سال اول حكومت خود تصويب كند كه طبق آن رفراندوم تا پايان 2017 برگزار مي‌شود.

اين در حالي است كه ديويد ميليبند، وزير امور خارجه پيشين انگليس و از اعضاي حزب رقيب كارگر در يك سخنراني در دانشگاه هاروارد امريكا با اشاره به كاهش بودجه دفاعي انگليس و رفراندوم باقي ماندن اين كشور در اتحاديه اروپا گفت: انگليس در صحنه جهاني حضور خوبي دارد اما از نظر سياسي در حال نزديك شدن به انزواست.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: