آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 7 خرداد ماه 1394 = 28-05 2015

نظر مقام اسرائیلی در باره نقش رژیم ایران در عراق

وزیر دفاع اسرائیل گفته رژیم ایران از روی عمد به ناآرامی‌ها و درگیری های عراق دامن می زند تا اطمینان حاصل کند که عراق همچنان یک دولت ورشکسته باقی می‌ماند.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه «تایمز اسرائیل» گزارش داد، «موشه یعلون» در کنفرانس سالانه امنیتی موسسه مطالعات استراتژیکی هوا و فضا «فیشر» گفت: آنکه از سال 2003 تاکنون اجازه برقراری ثبات در عراق را نداده است، رژیم ایران است. از نقطه‌نظر تهران، یک عراق قوی در تضاد با منافع حکومت ایران است و باید ضعیف و بی ثبات باشد.

وزیر دفاع اسرائیل ادامه داد که هدف اولیه رژیم تهران، همیشگی کردن درگیری‌ها در عراق است و به همین دلیل اغلب به شبه‌نظامیان شیعه در مقابل نیروهای سنی کمک می‌کند.

وی گفت رژیم ایران به نیروهای سنی که علیه آمریکا مبارزه می‌کنند نیز کمک می‌کند و افزود: مسئله مهم این است که ائتلاف تحت رهبری آمریکا نتوانسته از سال 2003 تاکنون در عراق ثبات برقرار کند. اشتباه نکنید، رژیم ایران قصد ندارد آرامش را به عراق بیاورد.

یعلون تأکید کرد که رژیم ایران مرکز ثقل صادرات تروریسم در سراسر منطقه است و از این طریق این کشورها را بی‌ثبات می‌کند.

وزیر دفاع اسرائیل افزود تلاش رژیم ایران برای آنکه هژمونی منطقه باشد موجب ظهور حزب‌الله در لبنان و جنگ داخلی یمن شده است و ممکن است بحرین و شاید عربستان را نیز در آینده تهدید کند.



mehrdad May 28, 2015 09:33 PM

كافر همه را به كيش خود پندارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: