آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 7 خرداد ماه 1394 = 28-05 2015

بازداشتهای گسترده در کریم آباد و محمدان ایرانشهر

خبرگزاری هرانا ـ منابع محلی از بازداشت حدود ۲۰نفر از شهروند کریم آباد و محمدان ایرانشهر پس از اعترضات اخیر در پی کشته شدن یک راننده خودرو مظنون به حمل گزوئیل خبر داده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نفل از فعالین بلوچ، در بلوچستان حدود ۲۰ نفر از شهروندان بلوچ روستاهای کریم اباد و محمدان در چند نوبت مراجعه و حمله شبانه ماموران وزارت اطلاعات از شب دوشنبه تا کنون عمدتا به روستا کریم آباد در ۱۰ کیلومتری شهر ایرانشهر خبر داده اند.

غروب روز یکشنبه بیستم اردیبهشت جمع زیادی از مردم خشمگین روستای کریم اباد و محمدان در پی کشته شدن یک جوان از طائفه عبدالزهی در آتش ناشی از تعقیب و گریز و تیر اندازی ماموران پاسگاه محمدان به خودرو حامل گازوئیل به این پاسگاه حمله کرده و دستکم یک خودرو پلیس و چند خدرو شهرداری را به آتش کشیدند.

منابع محلی از بازجویی و ازاد کردن عده ای از بازداشت شدگان خبر داده اند و عده ای دیگر همچنان در بازداشت به سر می برند و از محل دقیق نگه داری آنها اطلاعی در دست نیست اما منابع تایید نشده ای از انتقال این افراد به زاهدان خبر داده اند.

گزارشگر کمپین بخاطر وجود رعب و وحشت ناشی از حمله و بازداشت ماموران لباس شخصی به این روستا تا کنون موفق نشده اسامی بازداشت شدگان را به دست آورد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: